Szuperautót ígért az Audi, és szuperautót is vitt a kaliforniai Pebble Beachen rendezett autós eseményre. A PB18 e-tron akár az R8 utódja is lehetne, a versenyautós formájú koncepciót ugyanis három elektromotor mozgatja, méghozzá villámgyorsan.

Az R8-ból is készített már tisztán elektromos hajtású prototípust az Audi, és a legújabb tanulmányautójában sincs belsőégésű motor. A bemutató helyét adó kaliforniai Pebble Beach rövidítése után elnevezett PB18 e-tron azt mutatja meg, milyen is lehetne az R8 utódja, és nincs kétségünk felőle, hogy végül nagyon hasonló is lesz.

A kombiszerű formájára is van magyarázat, ha jobban megnézed, a hátsó része egy mozgatható légterelő, ami kiemelve még versenyautósabbá teszi a megjelenését. A kerekek 22 colosak, mögöttük 19 colos karbon-kerámia fékek dolgoznak.

Az e-tron nevéből pedig kitalálhattad, hogy tisztán elektromos hajtású a PB18,

amiben három elektromotor is van, egy 150 kilowattos az első, két 175 kilowattos a hátsó kerekeket hajtja. A kombinált teljesítmény 680 lóerő, de rövid időre akár 780 lóerő is lehet, a maximum nyomaték 830 Nm, ami szintén elég figyelemreméltó érték.

Büszkén meséli az Audi azt is, hogy kivételesen nincs önvezető technológia az autóban, mindent a vezetőre bíznak. A koncepció érdekessége, hogy az ülés, a kormánykerék és a műszerfal egyetlen szénszálas héjra került, amit utas hiányában középre lehet csúsztatni, hogy onnan irányítsd a gépet, akárcsak a McLaren F1-ben.

Szinte praktikus is a kombiszerű PB18, aminek 470 literes a csomagtere, a 95 kilowattórás lítiumion akkumulátorral pedig egy feltöltéssel 500 kilométert lehet megtenni. Az Audi már a vezeték nélküli és a 800 voltos töltésre is felkészítette a prototípust, így 15 perc alatt újra lehet indulni vele. Akár ilyen lesz az R8 utódja, akár nem, nekünk bejön ez a jövő.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon