Az Audi elektromos kompakt crossovere első születésnapjára gyorsabb töltést, fedélzeti Amazon Alexa támogatást és nagyobb kijelzőt kapott.

Hej, hol vannak már azok a régi, nyugodt, kiszámítható idők, amikor mindenki tudta, hogy egy új autótípus életciklusában három-négy év után jön egy modellfrissítés, hét-nyolc év után a nyugdíjazás, és ennyi! Ezek a mai kerekes számítógépek már sokkal gyakrabban kapnak új funkciókat – sőt, az Audi Q4 e-tronnál még kisebb fizikai frissítések is érkeztek alig egy év után! Az elektromos crossovercsalád még csak tavaly márciusban érkezett meg az európai piacra, de máris kapott egy frissítő kezelést, ami a szoftver-upgrade-ek mellett egy konkrét hardverelemet és egy új dizájnopciót is tartalmaz.

A kocsi mostantól egy új, 11,6 col képátlójú érintőképernyővel is kérhető. Ez minden idők legnagyobb fedélzeti kijelzője, ami Audi autóba került. Ami a Q4 e-tron és Q4 e-tron Sportback külső megjelenését illeti, Black Optics Plus néven immár egy új smink is rendelhető a kocsikhoz, amellyel a krómozott elemeket sötétíti el, illetve az ablakkeretet feketíti be a gyártó.

Az elektromos crossovercsalád nagyobb, nettó 76,6 kWh-s akkumulátorral szerelt példányai (40, 45 és 50 jelzésű modellek) egy szoftverfrissítés hatására immár 135 kW-tal is tölthetnek az erre a teljesítményre képes DC töltőoszlopokon az eddigi 125 kW-os csúcs helyett. A Q4 mobiltelefonos applikációja, a myAudi egy új funkcióval bővült: immár meg lehet határozni egy kívánt töltési limitet, melynek elérésekor a töltőre csatlakoztatott autó push-üzenetben értesíti a gazdáját.

Az infotainment rendszerben is történtek frissítések. A kocsi Amazon Alexa-integrációt kapott, automatikus vészhívó rendszere pedig minden országban az adott ország nyelvén jelentkezik be. A navigációs rendszer útvonaltervezésnél a forgalmi helyzet és a jellemző fogyasztási értékek figyelembevételével immár automatikusan betervezi a cél eléréséhez szükséges töltéseket is.

Tesztünk egy még lassan töltődő és pici képernyőjű öreg, tavalyi Q4-ről itt olvasható:

És ezt olvastad már?
Ilyen egyszerű driftgépet építeni