Nem néztük volna régi modellnek az R8-at, de az Audinál úgy gondolták, hogy ráfér egy kis frissítés, és ha már hozzányúltak, akkor nemcsak a formáján változtattak, hanem a V10-es motorját is erősebbé tették.

2015-ben mutatta be az R8 második generációját az Audi, úgyhogy még egyáltalán nem számít régi modellnek, ma is elcsavarja a fejeket, amerre jár. Mégis úgy gondolták, hogy nem árt egy kicsit vadabbá tenni, mind a formáját, mind a vezethetőségét. Szerencsére még nem most érkezett el az ideje annak, hogy búcsút vegyünk a tízhengeres motortól.

Az R8 formája eddig is jóval élesebb volt az elődénél,

és ezt most tovább fokozták az Audi tervezői. Újdonságként szélesebb a hűtőmaszk, más formájúak a fényszóró alatti légbeömlők, amitől gonoszabb kinézete lett az R8-nak. Megjelent itt is a három kivágás a hűtőmaszk fölött, amivel a legendás Audi Quattro megoldására utalnak a dizájnerek.

Hátulról nézve is könnyen felismerheted az új modellt,

de adunk hozzá egy kis segítséget. A hátsó lámpa alatti fekete rács immár az autó teljes széltében húzódik, ezzel még szélesebbnek láttatja az R8-at. A diffúzor továbbra is hangsúlyos elem, kétoldalt pedig már nem szögletesek, hanem az RS modellekre utalva oválisak a kipufogóvégek.

Az Audinál felárért bármilyen színben rendelhetsz autót,

de az R8-hoz két újat is kikevertek, a képeken látható Ascari kéket és Kemora szürkét. Szériában 19 colosak a kerekek, de 20 colos is kérhető, a fékek pedig kerámiatárcsásak is lehetnek. Szénszálas anyagból és alumíniumból készülhet a stabilizátor, amivel két kilogrammot spórolhatsz.

Szerencsére az emissziós normák szigorítása nem vetett véget a tízhengeresnek,

továbbra is az 5,2 literes V10-es szívómotorral szerelik az R8-at. Az alapmodell 540 lóerő és 540 Nm helyett 570 lóerőre és 550 Nm nyomatékra képes, amivel 3,4 másodperc alatt gyorsul százra és 324 km/óra a végsebessége, Spyder változatban 3,5 s és 322 km/h a két érték.

Az izmosabb változat eddig a Plus volt, mostantól Performance a neve,

mint a többi Audinál. A V10-es teljesítménye itt 610-ről 620 lóerőre nőtt, a maximum nyomaték 560-ról 580 Nm-re növekedett, az R8 ezzel 3,1 másodperc alatt sprintel százra és 331 km/óra a végsebessége, Spyder karosszériával 3,2 másodperccel és 329 km/órával számolj.

Az Audinál az R8 vezethetőségét is élvezetesebbé tették,

például tovább merevítették a karosszériát, amitől stabilabb lett, és áthangolták a kormányzást, amitől direktebben fordul. A gyáriak szerint nagyobb lett a különbség a különféle vezetési módok között, és a menetstabilizáló átprogramozásával a fékút is rövidebbé vált, 100 km/óráról másfél, 200-ról akár 5 méterrel.

Minden adott tehát, hogy még évekig álomautó legyen az R8, a jövőjét pedig talán már ez az elektromos prototípus mutatja meg:

Az R8 jövőjét mutatja meg az Audi sportautó-tanulmánya

A Le Mans-i versenyautó ihlette a PB18 e-tron formáját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés