A legújabb R8-at V10-es motor hajtja, de volt már ennél több hengeres erőforrás is az Audi sportautójában, méghozzá dízel. A márka Le Mans-i szereplése ihlette a prototípust, amibe egy V12-es TDI-t szereltek.
A kétezres évek elején az Audi uralta a 24 órás Le Mans-i versenyt, minden évben a négykarikás márka autója nyerte a futamot. A benzines versenyautóról aztán dízelre váltottak, és ez szülhette az ötletet, hogy egy utcai R8-ba is TDI-t szerelnek. Fogták a Volkswagen-csoport legnagyobb dízelmotorját, ami csak elérhető, és megépítették a prototípust, amit 2008-ban a detroiti és a genfi autószalonra is elvittek.
Az R8 TDI Le Mans motorja a 6 literes V12-es TDI, ami kereken 500 lóerős teljesítményre képes,
a legnagyobb nyomatéka pedig 1000 Nm, ami 1750 és 3000 közti fordulatszámon érhető el. Az összkerékhajtású sportautó hatfokozatú kézi váltót kapott, amit ha sikerült ügyesen kapcsolni, akkor 4,2 másodperc alatt elérte a százas tempót. A TDI-vel szerelt Audi R8 nem mondható lassúnak, a végsebessége 300 km/óra volt.
A dízelmotor beszerelése számos kihívás elé állította az Audi mérnökeit.
A V8-as benzineshez képest 300 kilogrammal nehezebb lett a V12-es TDI-vel szerelt prototípus, ezért a futóművet és a fékeket is át kellett hangolniuk. A dízelmotor jelentős hűtésigénye miatt nagyobbra vágták a légbeömlőket, és még a tetőre is került egy légcsatorna. A hátfalat is át kellett tervezni a nagyobb motor miatt, ezért eltűnt az ülések mögötti pakolóhely.
A dízel R8 külsőre talán vonzóbb volt a V8-asnál, nemcsak az egyedi fényezése vagy a 20 colos kerekei miatt, hanem azért is, mert az Audinál elsőként teljesen LED-es fényszóróval szerelték – már 2008-ban.
Ha el is gondolkodtak a gyártásán, gyorsan lemondtak róla az Audinál,
mivel kiderült, a dízel nem hozna annyival több vevőt az R8-nak, hogy megérné a sorozatgyártású modell kifejlesztése. Alighanem jól is van ez így.
Ez is érdekelhet:
Olvasd el azt is, milyen Audi R8-at vezetni:
Döbbenet. - Audi R8 Spyder-teszt - Roadster
Majdnem két méter széles, a legmagasabb pontja is csak 125 centire van az aszfalttól, 540 lóerős, 300 km/h fölött van a végsebessége, 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, motorja pedig mintha még egy letűnt, szennyezőbb, de élvezetesebb korban élnénk, 5,2 literes, tízhengeres, és szívó. Mellesleg Vegas sárga. Ez az Audi R8 Spyder.