A legújabb R8-at V10-es motor hajtja, de volt már ennél több hengeres erőforrás is az Audi sportautójában, méghozzá dízel. A márka Le Mans-i szereplése ihlette a prototípust, amibe egy V12-es TDI-t szereltek.

A kétezres évek elején az Audi uralta a 24 órás Le Mans-i versenyt, minden évben a négykarikás márka autója nyerte a futamot. A benzines versenyautóról aztán dízelre váltottak, és ez szülhette az ötletet, hogy egy utcai R8-ba is TDI-t szerelnek. Fogták a Volkswagen-csoport legnagyobb dízelmotorját, ami csak elérhető, és megépítették a prototípust, amit 2008-ban a detroiti és a genfi autószalonra is elvittek.

Az R8 TDI Le Mans motorja a 6 literes V12-es TDI, ami kereken 500 lóerős teljesítményre képes,

a legnagyobb nyomatéka pedig 1000 Nm, ami 1750 és 3000 közti fordulatszámon érhető el. Az összkerékhajtású sportautó hatfokozatú kézi váltót kapott, amit ha sikerült ügyesen kapcsolni, akkor 4,2 másodperc alatt elérte a százas tempót. A TDI-vel szerelt Audi R8 nem mondható lassúnak, a végsebessége 300 km/óra volt.

A dízelmotor beszerelése számos kihívás elé állította az Audi mérnökeit.

A V8-as benzineshez képest 300 kilogrammal nehezebb lett a V12-es TDI-vel szerelt prototípus, ezért a futóművet és a fékeket is át kellett hangolniuk. A dízelmotor jelentős hűtésigénye miatt nagyobbra vágták a légbeömlőket, és még a tetőre is került egy légcsatorna. A hátfalat is át kellett tervezni a nagyobb motor miatt, ezért eltűnt az ülések mögötti pakolóhely.

A dízel R8 külsőre talán vonzóbb volt a V8-asnál, nemcsak az egyedi fényezése vagy a 20 colos kerekei miatt, hanem azért is, mert az Audinál elsőként teljesen LED-es fényszóróval szerelték – már 2008-ban.

Ha el is gondolkodtak a gyártásán, gyorsan lemondtak róla az Audinál,

mivel kiderült, a dízel nem hozna annyival több vevőt az R8-nak, hogy megérné a sorozatgyártású modell kifejlesztése. Alighanem jól is van ez így.

Ez is érdekelhet:

Olvasd el azt is, milyen Audi R8-at vezetni:

Döbbenet. - Audi R8 Spyder-teszt - Roadster

Majdnem két méter széles, a legmagasabb pontja is csak 125 centire van az aszfalttól, 540 lóerős, 300 km/h fölött van a végsebessége, 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, motorja pedig mintha még egy letűnt, szennyezőbb, de élvezetesebb korban élnénk, 5,2 literes, tízhengeres, és szívó. Mellesleg Vegas sárga. Ez az Audi R8 Spyder.
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
10% Naná, és nagyon keményen.
50% Igen, de menedzselhető.
40% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés