Erősebb és gyorsabb az RS 6 Avant és az RS 7 Sportback, amiket hardveresen is komolyan átdolgoztak, hogy a Performance modellek intenzívebb vezetési élményt adjanak.

Minden körülmények között pokolian menni – ez a legfőbb tudományuk az Audi legerősebb modelljeinek. Ezt csiszolták izmosabbra és élménydúsabbra az Audi RS 6 Avanthoz és RS 7 Sportbackhez elérhető Performance csomaggal, amihez nemcsak a plusz lóerők járnak, hanem műszaki csemegék is.

Sokan elintéznék csak annyival, hogy a motorvezérlőben kicsit szabadabbra engedik a gyeplőt, de az Audinál a mérnökökben ennél jóval több van.

4,0 literes, biturbó V8-as motorja nagyobb feltöltőket kapott, amiknek töltőnyomása 2,4-ről 2,6 barra növekedett. A maximális teljesítmény így 30 lóerővel több, a nyomaték pedig 50 Nm-rel nőtt, az RS 6 és az RS 7 esetében is 630 lóerő a tűzerő, a nyomaték pedig hegyeket mozgató 850 Nm.

Nyolcfokozatú hagyományos automata váltón keresztül érkezik a nyomaték az összkerékhajtásra, melynek mechanikus középső differenciálműve 40:60 arányban osztja el a két tengely között. Tapadásvesztés esetén automatikusan változik ez az arány, így akár 70 százalékot küldhet az első kerekekhez, esetleg 85-öt a hátsókhoz.

Önzáró középső differenciálmű könnyebb és kompaktabb, valamint precízebb kanyarodást tesz lehetővé és csökkenti az alulkormányozottságot. Nemcsak összkerékhajtás, de összkerék-kormányzás is van az RS 6 és RS 7 modellekben, ami nagy tempónál stabil irányíthatóságot ad, alacsony sebességnél pedig könnyebb manőverezhetőséget.

Két tizedmásodpercet jelent a Performance csomag akkor, ha a rajtelektronika aktiválása kilő az autó, így már 3,4 másodperc alatt sprintelnek százas tempóra.

Végsebességük a Performance modellek esetében a szokásos 250-es korlátozás helyett 280 km/óra. Aki azonban még ennél is jobban sietne, annak ott az RS Dynamics Package Plus, amivel 305 km/órára nő a végsebesség és karbon-kerámia féktárcsákat (elöl 440 mm-es, hátul 370 mm-es) szorongatnak a nyergek.

34 kilogrammal csökken a rugózatlan tömeg a feláras fékrendszerrel, de súlymegtakarítást jelent a csökkentett hangszigetelés is. A motortér és a kabin közötti szigetelést csökkentették 8 kilogrammal az Audinál, így a nyolchengeres ordítása is sokkal jobban érvényesül.

Új a Performance modellekhez kínált 22 colos könnyített felni is, amivel 5 kilogrammal csökken a rugózatlan tömeg, valamint kifejezetten ezekhez az autókhoz készített Continental Sport Contact 7-esekbe csomagolják őket. Az egyedi keverékű gumikkal 100-as tempóról 2 méterrel hamarabb fékeznek nullára az autók.

Azért maradnak nehézbombázók, az RS 6 Avant súlya 2090 kg, az RS 7 Sportback pedig 2065 kg.

Minden a C5-ös generáció RS 6 Avant Plusszával kezdődött. Ahogy most, úgy a 2004-es limitált szériánál (999 darab) is 30 lóerővel nőtt a turbós V8-as teljesítménye 480 lóerőre. Ez volt az első Audi, melynek már nem 250, hanem 280 km/óra volt a végsebessége és egyben ez volt akkoriban a világ leggyorsabb kombija.

Ez is érdekelhet:

Ez megront! – Audi RS 3 Limousine

Akkora show-t csinál az Audi RS 3 öthengeres turbómotorja, hogy az függőséget okoz.

A család bivalyerős sportautója – az Audi RS6-sztori

Húsz éve indult az RS6 története az Audinál.

És ezt olvastad már?
Michael Schumacher is ezzel kezdte – a Ford visszatér a Formula–1-be
További cikkeink a témában