Erősebb és gyorsabb az RS 6 Avant és az RS 7 Sportback, amiket hardveresen is komolyan átdolgoztak, hogy a Performance modellek intenzívebb vezetési élményt adjanak.

Minden körülmények között pokolian menni – ez a legfőbb tudományuk az Audi legerősebb modelljeinek. Ezt csiszolták izmosabbra és élménydúsabbra az Audi RS 6 Avanthoz és RS 7 Sportbackhez elérhető Performance csomaggal, amihez nemcsak a plusz lóerők járnak, hanem műszaki csemegék is.

Sokan elintéznék csak annyival, hogy a motorvezérlőben kicsit szabadabbra engedik a gyeplőt, de az Audinál a mérnökökben ennél jóval több van.

4,0 literes, biturbó V8-as motorja nagyobb feltöltőket kapott, amiknek töltőnyomása 2,4-ről 2,6 barra növekedett. A maximális teljesítmény így 30 lóerővel több, a nyomaték pedig 50 Nm-rel nőtt, az RS 6 és az RS 7 esetében is 630 lóerő a tűzerő, a nyomaték pedig hegyeket mozgató 850 Nm.

Nyolcfokozatú hagyományos automata váltón keresztül érkezik a nyomaték az összkerékhajtásra, melynek mechanikus középső differenciálműve 40:60 arányban osztja el a két tengely között. Tapadásvesztés esetén automatikusan változik ez az arány, így akár 70 százalékot küldhet az első kerekekhez, esetleg 85-öt a hátsókhoz.

Önzáró középső differenciálmű könnyebb és kompaktabb, valamint precízebb kanyarodást tesz lehetővé és csökkenti az alulkormányozottságot. Nemcsak összkerékhajtás, de összkerék-kormányzás is van az RS 6 és RS 7 modellekben, ami nagy tempónál stabil irányíthatóságot ad, alacsony sebességnél pedig könnyebb manőverezhetőséget.

Két tizedmásodpercet jelent a Performance csomag akkor, ha a rajtelektronika aktiválása kilő az autó, így már 3,4 másodperc alatt sprintelnek százas tempóra.

Végsebességük a Performance modellek esetében a szokásos 250-es korlátozás helyett 280 km/óra. Aki azonban még ennél is jobban sietne, annak ott az RS Dynamics Package Plus, amivel 305 km/órára nő a végsebesség és karbon-kerámia féktárcsákat (elöl 440 mm-es, hátul 370 mm-es) szorongatnak a nyergek.

34 kilogrammal csökken a rugózatlan tömeg a feláras fékrendszerrel, de súlymegtakarítást jelent a csökkentett hangszigetelés is. A motortér és a kabin közötti szigetelést csökkentették 8 kilogrammal az Audinál, így a nyolchengeres ordítása is sokkal jobban érvényesül.

Új a Performance modellekhez kínált 22 colos könnyített felni is, amivel 5 kilogrammal csökken a rugózatlan tömeg, valamint kifejezetten ezekhez az autókhoz készített Continental Sport Contact 7-esekbe csomagolják őket. Az egyedi keverékű gumikkal 100-as tempóról 2 méterrel hamarabb fékeznek nullára az autók.

Azért maradnak nehézbombázók, az RS 6 Avant súlya 2090 kg, az RS 7 Sportback pedig 2065 kg.

Minden a C5-ös generáció RS 6 Avant Plusszával kezdődött. Ahogy most, úgy a 2004-es limitált szériánál (999 darab) is 30 lóerővel nőtt a turbós V8-as teljesítménye 480 lóerőre. Ez volt az első Audi, melynek már nem 250, hanem 280 km/óra volt a végsebessége és egyben ez volt akkoriban a világ leggyorsabb kombija.

Ez is érdekelhet:

Ez megront! – Audi RS 3 Limousine

Akkora show-t csinál az Audi RS 3 öthengeres turbómotorja, hogy az függőséget okoz.

A család bivalyerős sportautója – az Audi RS6-sztori

Húsz éve indult az RS6 története az Audinál.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés