Az Audi már a múlt év végén elárulta, hogy indul a Dakar-ralin, most pedig azt is megmutatta, hogy milyen autóval áll oda a jövő évi rajthoz.

A nyolcvanas évek elején az Audi a quattro hajtással forradalmat csinált a rali-világbajnokságban, majd 2012-ben a hibrid autók első győzelmét szerezte meg a 24 órás Le Mans-i futamon. Most újabb nagy dobásra készülnek, 2022-ben ugyanis elindulnak a Dakar-ralin egy érdekes technikájú, hibrid hajtású terepjáróval.

Az RS Q e-tron első és hátsó kerekeit is egy-egy elektromotor hajtja, amit egy 50 kilowattórás akkumulátorról táplálnak.

A sivatagban ezzel nem jutnának messzire, ezért a DTM-ből átvett kétliteres, turbós benzinmotor is dolgozik a fedélzeten, 600-ról 270 lóerőre csökkentett teljesítménnyel, ami egy harmadik elektromotoron keresztül tölti az akkumulátort.

Az Audi azt is elárulta a prototípusról, hogy a kombinált teljesítménye 680 lóerő,

amivel az üresen kéttonnás terepjáró 4,5 másodperc alatt gyorsul százra, és a szabályok szerint 170 km/óránál korlátozzák a sebességét. A range extender benzinmotor ideális fordulatszámon üzemel, ezért nagy hatótávra elég a 295 literes benzintank.

Az RS Q e-tron jelentősége nagyobb, mint gondolnánk, hiszen ezzel szélsőséges körülmények közt is próbára tehetik azt az elektromos hajtásláncot, amihez hasonlót majd az utcai modellekbe is szerelnek.

Az Audi igazi álomcsapattal áll oda a szaúdi Dakar-rali rajtjához: Mattias Ekström, Stéphane Peterhansel és Carlos Sainz vezeti majd a három autót.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában