A legújabb generációs Audi RS4 megjelenésével érdemes áttekinteni a típus történetét, és elővenni a szépen megőrzött régi darabokat. Most az első szériás RS4 Avant találkozott a legújabbal, és igencsak nehéz helyzetben lennénk, ha csak egyet vihetnénk haza.
A legenda az RS2-vel kezdődött, de az utódját már RS4-re keresztelték, és így hívják az Audi sportos középkategóriását azóta is. A legújabb generációból is elkészült a csúcsmodell, és ebből az alkalomból az Audi Blog szerzője túrára indult a neves előd társaságában. Az 1999-ben bemutatott modell csak a felületes szemlélőnek egyszerű kombi, hiszen a szélesített sárvédői elárulják, hogy nem akármilyen menetteljesítményekre képes.
A B5-ös szériára épülő RS4 Avant motorja 2,7 literes biturbó V6-os volt, amit a Formula–1-ben és raliban is tevékenykedő Cosworth fejlesztett és gyártott. Az eredetileg 265 lóerős motor teljesítményét 381 lóerőre növelték, amivel 4,9 másodperc alatt gyorsult százra, a végsebessége 262 km/óra. Olyan nagy volt rá a kereslet, hogy az Audinak meg kellett dupláznia az RS2-nél tartott darabszámot, ezért 2001-ig 6030 példánya készült el.
A képeken látható Avus ezüst példánynak a teljesítményét még tovább, 440 lóerőre növelték, és bár már 200 ezer kilométert futott, eddig nem volt nagyobb gondja. Éppen ezért lenne pokolian nehéz döntés, ha csak egyet vihetnénk haza, hiszen a vadonatúj RS4 Avant is elég hasonló teljesítményre képes: 2,9 literes biturbó V6-osa 450 lóerős, amivel 4,1 másodperc alatt gyorsul százra. És természetesen ez is kombi.
(Képek: Audi Blog)