Az Audinál dolgozó gyakornokok retró stílusú külsőt és versenyautós belsőt álmodtak az RS6 Avant számára, ami fantasztikusan áll az egyetlen példányban készült RS6 GTO-nak.
Idén negyvenéves a quattro hajtás az Audinál, és ezt már megünnepelték a TT RS-ből 40 példányban épített különkiadással.
De nem ez az egyetlen koncepció, ami az évfordulóra készült, a következőt az Audi neckarsulmi gyárának gyakornokai álmodták meg, és az Audi formatervezője, Marc Lichte is közreműködött a projektben.
Az RS6 Avant már szériaváltozatban is elképesztően dögös, de a GTO Concept erre is rátesz egy lapáttal.
A karosszériát kiszélesítették, az orrát is átalakították, egyedi lökhárítók kerültek rá. Az oldalt kivezetett kipufogó, a fehér burkolatú kerekek és a retró stílusú festés is az Audi versenyautóját, az amerikai IMSA sorozathoz készült 90 quattrót idézi.
1989-ben jelent meg a versenypályákon a szériamodellnél jóval szélesebb Audi 90 quattro IMSA GTO, aminek a teljesítménye még ma is figyelemreméltó.
2,2 literes öthengeres turbómotorja 700 lóerőre és 720 Nm nyomatékra volt képes, a hatfokozatú kézi váltóval 3,1 másodperc alatt gyorsult százra, és 310 km/órás sebességet ért el.
Az első két futamot ki kellett hagynia, de aztán hét futamot is megnyert a tizenháromból, ez mégsem volt elég a bajnoki címhez a rövid életű 90 quattrónak. Az Audinál most stílusos emléket állít neki ez
az RS6 GTO, aminek az utastere is versenyautós: előre két kagylóülés, a hátsó ülések helyére bukókeret került.
A prototípus teljesítményéről nem esett szó, de a 4 literes biturbó V8-as motor gyárilag is 600 lóerős, amivel 3,6 másodperc alatt gyorsul százra és 305 km/óra a végsebessége. Az RS6 GTO Concept fantasztikusan sikerült, és az Abt által tuningolt példányok mintájára bőven lenne rá vevő, de az Audi csak ezt az egy darabot építette belőle.