Az Audi újabban már csak dízelmotorral kínálja a sportmodelleket, TDI-vel készül az S4 és az S5, az S6 és az S7, de még az SQ7 és SQ8 is. A most bemutatott S8 azonban kivételt jelent.

Az A8-ból épített sportváltozat továbbra is benzines lesz, méghozzá a 4 literes biturbó V8-as motor kerül bele, ami 571 lóerős teljesítményre és 800 Nm nyomatékra képes. A dízelekhez hasonlóan ezt is 48 voltos mild hibrid rendszerrel szerelték fel, ami észrevétlenül csökkenti a fogyasztást, és ezt a célt szolgálja a hengerlekapcsolás is.

Az új S8 egyik érdekessége az aktív futómű lesz, ami egy kamera segítségével vizsgálja az utat,

és azonnal állítja a lengéscsillapítást, akár kerekenként, a légrugózás pedig a hasmagasságot is képes megváltoztatni. Beszálláskor például öt centivel megemeli az autót, és az is elég látványos funkció, hogy kanyarban kevésbé engedi bedőlni az autót.

A sportos vezetést támogatja a négykerék-kormányzás és az opcióként rendelhető karbon-kerámia fékrendszer is.

Az S8 ezzel az Audi-limuzinok csúcsát képviseli, amit a külseje is érzékeltet, egyedi hűtőmaszk és nagy légbeömlős lökhárító jár hozzá, a lézeres fényszóró és OLED hátsó lámpa is széria, akárcsak a sportosított ülések steppelt varrással.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés