Az Audi újabban már csak dízelmotorral kínálja a sportmodelleket, TDI-vel készül az S4 és az S5, az S6 és az S7, de még az SQ7 és SQ8 is. A most bemutatott S8 azonban kivételt jelent.
Az A8-ból épített sportváltozat továbbra is benzines lesz, méghozzá a 4 literes biturbó V8-as motor kerül bele, ami 571 lóerős teljesítményre és 800 Nm nyomatékra képes. A dízelekhez hasonlóan ezt is 48 voltos mild hibrid rendszerrel szerelték fel, ami észrevétlenül csökkenti a fogyasztást, és ezt a célt szolgálja a hengerlekapcsolás is.
Az új S8 egyik érdekessége az aktív futómű lesz, ami egy kamera segítségével vizsgálja az utat,
és azonnal állítja a lengéscsillapítást, akár kerekenként, a légrugózás pedig a hasmagasságot is képes megváltoztatni. Beszálláskor például öt centivel megemeli az autót, és az is elég látványos funkció, hogy kanyarban kevésbé engedi bedőlni az autót.
A sportos vezetést támogatja a négykerék-kormányzás és az opcióként rendelhető karbon-kerámia fékrendszer is.
Az S8 ezzel az Audi-limuzinok csúcsát képviseli, amit a külseje is érzékeltet, egyedi hűtőmaszk és nagy légbeömlős lökhárító jár hozzá, a lézeres fényszóró és OLED hátsó lámpa is széria, akárcsak a sportosított ülések steppelt varrással.