Nem sokkal utána, hogy az Audi bejelentette a ráncfelvarrást a Q7-en, elkészült a csúcsmodell is. Az SQ7-be továbbra is egy nyolchengeres dízelmotor került, de ha valamihez nagyon illik a TDI, akkor az ez a típus.
A Q8 megérkezéséig a Q7 volt az Audi szabadidős csúcsmodellje, és a méreteket nézve továbbra is ez a legnagyobb.
Nemrég egy ráncfelvarrással szabták még határozottabbra a külsejét, most pedig a legsportosabb SQ7 is megújult. Miután az Audi szinte a teljes S-es kínálatát dízelre állította, nem meglepetés, hogy ebben is TDI dolgozik.
A 4 literes V8-as dízelmotor két turbóval és 48 voltos rendszerről működő kompresszorral 435 lóerőre és 900 Nm nyomatékra képes,
a nyolcfokozatú automata váltóval padlógázra 4,8 másodperc alatt éri el a százas tempót. Az összkerékhajtás, a légrugózás és a hátsó kerekek kormányzása is jár hozzá, a gyári adatok szerint hét és fél liter az átlagfogyasztása.
A Q7-hez hasonlóan az SQ7 is új hűtőmaszkot és újabb lámpákat kapott, ezt a változatot a hangsúlyos kipufogókról lehet felismerni.
A TDI-nek mérgesebb hangot csináltak, a 20 colos könnyűfém kerekek mögé pedig akár karbon-kerámia fékeket is lehet rendelni,
ami inkább az R8-hoz mérhető sportautók sajátja szokott lenni.