Az Audi kínálatának egyik gyöngyszeme volt eddig is a TT legizmosabb változata, és nem mintha szüksége lett volna rá, de most megújult az RS. A győri gyártású sportautó öthengeres motorja továbbra is 400 lóerős, a változásokat a formáján kell keresned.
A harmadik generációs TT nemrég esett át egy kisebb ráncfelvarráson, és ha már a teljes kínálat megújult, akkor a legizmosabb RS sem maradhatott ki. A győri gyártású 2,5 literes, öthengeres turbós motorja maradt a régi, 400 lóerőre és 480 Nm nyomatékra képes, hozzá hétfokozatú duplakuplungos S tronic váltó és persze quattro összkerékhajtás jár.
A legerősebb TT ezzel 3,7 másodperc alatt gyorsul százra, roadster változatban két tizeddel több idő kell neki, a 250 km/óránál leszabályozott végsebességét pedig felárért 280 km/órára lehet kitolni.
A technikája tehát nem változott ahhoz képest, amit kipróbáltunk, a változásokat a formáján kell keresni.
Persze nem sokat módosítottak rajta, mert a TT RS már eddig is elég vadul nézett ki. Most még nagyobbak lettek a légbeömlők, újak a lökhárítók elöl és hátul is, és a hátsó légterelő szárnyat is kicserélték, hogy továbbra is az egyik kedvenc Audink legyen.
Kívül és belül is van mit nézni rajta:
Olvasd el, milyen volt vezetni:
Sose élveztük ennyire, hogy hátba rúg egy magyar - Audi TT RS-teszt - Roadster
Az autógyártás ellentétekről, és az ezek kisimítására szolgáló kompromisszumokról szól. Néhány területen egészen jól állunk: lehet nagy teljesítményt elérni nem olyan vészes fogyasztással, tágas karosszériát gyártani nem túl nagy tömeggel, és jó autót nem annyira drágán. A TT RS viszont reménytelen: annyira jó vele gyorsulni, de olyan rövid ideig tart.