Az Audi bemutatta a harmadik és egyben utolsó koncepcióautót abból a sorozatból, ami az elektromos autózás jövőjébe enged bepillantást. A neve alapján városi autó, de inkább az egyterűk divatját élesztené fel az Urbansphere.
A nyolcvanas években jelentek meg, és a kilencvenes-kétezres években váltak igazán népszerűvé az egyterű autók, de mára kimentek a divatból, és lekerültek egyre több gyártó kínálatából. Az Audi sosem gyártott igazi egyterűt, ha a magas tetős kisautóját, az A2-t nem számítjuk ide, de most bemutatott egy érdekes koncepcióautót.
A Skysphere és a Grandsphere után az új Urbansphere Concept is azt mutatja meg, hogy milyen lesz az elektromos autózás jövője. A sorozat első két koncepciója egy roadster és egy limuzin volt, a harmadik pedig a neve alapján városi autó lenne, de a méretei elárulják, hogy egészen másról van szó:
ez az Audi valaha készült legnagyobb modellje.
5,51 méteres hosszával, 2,01 méteres szélességével és 1,78 méteres magasságával az Urbansphere Concept jóval nagyobb, mint amit eddig láttunk az Auditól. A formája alapján egyterűnek mondhatnánk, de lehet crossover is, mindenesetre
a Single Frame hűtőmaszk újraértelmezett változatáról azonnal Audinak ismerhető fel.
A koncepció 3,4 méteres tengelytávja is hatalmas, ezért
odabent tágas a nappalira hasonlító, fával és gyapjúval borított, otthonos utastér.
A műszerfal helyét teljes szélességében kijelző foglalja el, és a hátul lévő két fotelből mozizni is lehet a tetőről lehajtható képernyőn. Az üléseket szembe is lehet fordítani, az Urbansphere ugyanis 4-es szintű önvezetésre képes.
Az Audi elárulta, hogy az Urbansphere Concept arra a Porschével együtt fejlesztett PPE padlólemezre épül, amire a jövendő A6 e-tron és Q6 e-tron, illetve az elektromos Porsche Macan is. A két elektromotorja összesen 400 lóerőre és 695 Nm nyomatékra képes, míg
a jókora, 120 kilowattórás akkumulátorral 750 kilométerre adódik az elméleti hatótávolság.
Mi lehet az Audi célja ezzel a koncepcióval? Nem valószínű, hogy valaha is gyártásba kerül az Urbansphere Concept, de ha igen, akkor is kevés az esélye, hogy kapható lesz az európai piacon. A dizájnból és a hatalmas hátsó lábtérből arra következtetünk, hogy egy Kínába szánt crossover modellről lehet szó, ami nekünk megmarad különlegességnek.
Ez is érdekelhet: