Még nem vették át teljesen az uralmat a szabadidő-terepjárók, az Audi például szedánt és kombit is gyártana az elektromos autók korában, és ennek előzetese a most bemutatott A6 Avant e-tron concept.
Az Audi sem csak szabadidő-járművekkel képzeli el a jövőt az elektromos autók korában, és ennek bizonyítékát is adta, amikor egy éve leleplezte az A6 e-tron koncepciót, a jövő elektromos A6-osát, ami az azóta bemutatott Mercedes-Benz EQE legközelebbi riválisa lesz. Most pedig egy lépéssel tovább is mentek az A6 Avant e-tronnal.
Az új tanulmányautó egyértelművé teszi, hogy kombiként is működik a dizájn, amit az Audi kitalált az új A6 e-tron számára.
Az Avant szemből hasonlít a lépcsőshátú testvérére, a hátsó része pedig egészen lenyűgöző lett a tetőbe épített légterelővel és a lökhárítóba épített gigantikus méretű diffúzorral, ami a sportosságával már az RS változatot sejteti.
Az A6 Avant e-tron concept méretei nem változtak a 2021-ben bemutatott lépcsőshátú testvéréhez képest,
4,96 méteres hossza és 1,96 méteres szélessége is ugyanakkora. Az Audi szerint a csomagtartó mérete az elektromos A6-ban sem lesz kisebb, mint a jelenlegi A6 Avantban, ami azt jelenti, hogy 565 liter körüli térre számíthatunk.
A műszaki tartalom megegyezik azzal, amit az A6 e-tronban láttunk egy éve, az Audi és a Porsche által közösen fejlesztett platformra épül az autó. A 800 voltos elektromos rendszernek köszönhetően akár 270 kilowattal is tölthető a padlóba épített 100 kilowattórás akkumulátor,
a hatótávolság állítólag eléri a 700 kilométert, ami már elég jól hangzik.
Az A6 Avant e-tron teljesítménye sem jelent csalódást, hiszen a két elektromotorja összesen
476 lóerőre és 800 Nm nyomaték leadására képes, amivel négy másodperc alatt gyorsul százra.
Az Audi szerint ennél szerényebb teljesítményű változatban is kapható lesz az A6 Avant e-tron, de annak sem kell majd hét másodpercnél több idő a százas sprinthez.
Nem kell sokat várnunk arra, hogy a kereskedésekbe, majd az utakra kerüljön az Audi elektromos limuzinja és kombija. Az e-tron GT és a Porsche Taycan által is használt közös platformot legközelebb a Q6 e-tron használja majd, ami jövőre jelenik meg, és ezt követően érkezik a kétféle A6 e-tron gyártásba kerülő változata.
Ez is érdekelhet: