Ahogy teljes nevéből is látszik, ez még nem egy sorozatgyártásra kész, utcai villany-Audi, csak egy koncepciómodell, ami a Sanghaji Autószalonra készült.

Az Audi tanulmányautója abszolút úgy néz ki, mint egy igazi autó és teljesen hihető, hogy a következő A6-os tényleg valami ilyesmi lesz. Ennek ellenére ez a kocsi valójában még nem létezik, csak egy tanulmány, amin a márka bemutatta, milyen új dizájnirányzatokkal és technológiai megoldásokkal készíti el nemsokára az igazi, valóban meg is vehető elektromos autóit.

A legfontosabb dolgok a lemezek alatt vannak. A márkánál az úgynevezett PPE, vagyis Premium Platform Electric nevű építőkészlet szolgál 2022-től a jövő villany-Audii (vagy Audijai?) műszaki alapjául. Erre a platform széles termékportfólió épül majd: városi kisautók, crossoverek és az A6 e-tronhoz hasonló nagy utazóautók egyaránt ebből a legósdobozból állnak majd össze.

Méretek: 4,96x1,96x1,44 méter
Alaktényező: 0,22
100 kWh-s akku, 350 kW-os csúcsteljesítmény

A csaknem öt méter hosszú és két méter széles tepsi nem a klasszikus A6-osok szedánformáját viszi tovább: kupésan lejtő tetőt, enyhén csapott fart és praktikus ötajtós kialakítást kapott.

A padló alá 100 kilowattórás akkumulátor került, amely egyenáramú gyorstöltőről akár 270 kW csúcsteljesítménnyel tölthető. Az első és hátsó hajtómotor (ez az új quattro) összteljesítménye 350 kilowatt, azaz 476 lóerő, a csúcsnyomaték 800 Nm. A hatótávolság a WLTP-szabvány szerint 700 kilométer feletti, a gyorsulás 0-tól 100-ra viszont négy másodperc alatti.

A szivar alakú, C3 kódjelű Audi 100-as 0,30-as alaktényezője a maga idejében, 1982-es bemutatásakor világrekordnak számított. Az A6 e-tron 0,22-es értéke is kiemelkedően jó, de pár napja egy másik nagy német villanyautó már csúnyán beelőzte az Audit: a Mercedes EQS alaktényezője 0,20!

Az első skiccek az A6 e-tronról
Az utastérről egyelőre ennyi képet kaptunk...

A 22 collos kerekekről, a tükröket helyettesítő kamerákról, a kilincs nélküli ajtókról egy-két éve még azt mondtuk volna, hogy biztosan elkopnak majd a szériagyártásra alkalmas változat kialakítása során. Miután viszont nemrég szembesültünk az új S-Merci 23-as felnijével, megnyomkodtunk a Mustang Mach-E nyitógombját és pillantottunk már vissza a Honda E kamerarendszerével is, inkább nem mondunk ilyet.

Ami már kevésbé biztos, hogy megmaradhat a sorozatgyártású A6-osokon is: a kocsiba épített projektor. A tanulmányautó ugyanis LED-es és OLED-es fényforrásaival nem csak világítani tud, de különböző vizuális információkat, utasításokat is kivetíthet a kocsi elé vagy mellé. Sőt: az Audi egy videojátékot is készített a koncepcióautóhoz, ami mobiltelefonról játszható, de a kijelző a kocsi előtti fal! Szintén kérdéses, hogy az európai közlekedési hatóságokon átmehet-e majd a hátsó lámpák között világító négy gyönyörű fénykarika - mindenesetre nagyon reméljük, hogy igen!

A képeken nem nagyon jön át a tanulmányautók új festésének élménye, de nagyon várjuk az első élő találkozást a Heliosilver nevű bevonattal. Ez az anyag állítólag egyrészt izgalmas mélységeket ad a felületeknek, másrészt a nyári felmelegedést hatékonyan gátolja intenzív hővisszaverő képességével.

Ez a Heliosilver szín
Meg ez

Ez az Audi viszont már nagyon is létezik, igaz, alapjait nem a PPE, hanem a Volkswagen-féle MEB platform adja:

17 millió alatt köszönt be a piacra az első elektromos tömeg-Audi, a Q4 e-tron

Az új Audi Q4 e-tron legizgalmasabb tulajdonsága, hogy alapkivitelében hátsókerékhajtású. Nem volt ilyen Audi az R8-on kívül a világháború óta!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában