Az Audi távolabbi jövőjébe enged bepillantást a márka legújabb tanulmányautója, a változtatható hosszúságú, sportos roadsterként és önvezető túrakocsiként is használható Skysphere Concept.

Az utóbbi időben több olyan tanulmányautót is bemutatott az Audi, amiből előbb-utóbb sorozatgyártású modell lesz, például 2019-ben jelent meg a Q4-e-tron koncepciója, ami mostanra már rendelhető a kereskedésekben, és idén jött ki az A6 e-tron, ami éveken belül valóra válhat. Most azonban egy kicsit távolabbi jövőbe tekintettek az Audinál.

A márka egymás után három futurisztikus tanulmányautót jelentet meg, és ezek közül az első a képeken látható Skysphere Concept.

A futurisztikus koncepció azt mutatja be, hogy milyen lesz a roadsterek jövője az önvezető elektromos autók korában,

és a látottak alapján nem kell aggódnunk, mert nem lesz teljesen oda az autózás élménye.

A Skysphere Concept érdekessége, hogy kétféle módban használható, és ehhez igazodik még a karosszéria hossza is!

Sport módban 4,94 méter hosszú, és saját magad vezetheted a roadstert, Grand Touring módban azonban 25 centiméterrel előrébb kerülnek az első kerekek, és az 5,19 méteres túrakocsiban átveszi a szerepet az utazás élménye.

A belső tér is a Skysphere Concept kétféle módjának megfelelően változik.

Sport módban a vezető elé kerül a kormánykerék, kiemelkednek az addig rejtett pedálok, és közelebb kerül a műszerfal. Grand Touring módban azonban az egész műszerfal egy nagy, 1,42 méter széles képernyővé változik, ahol lehet filmet nézni, videohívást folytatni vagy internetezni.

A jövő roadstere természetesen teljesen elektromos hajtású, 632 lóerőre és 750 Nm-re képes elektromotor hajtja a hátsó kerekeket,

amivel az 1,8 tonnás koncepció négy másodpercen belül gyorsul százra. A 80 kilowattórás akkumulátort úgy építették be, hogy a tömeg 60 százaléka hátra kerüljön, az Audi szerint 500 kilométeres hatótáv érhető el egy feltöltéssel.

A Skysphere Concept a legmodernebb műszaki tartalmat kapta, például fizikai kapcsolat nélküli kormányzással,

ahol még az áttétel is állítható, hátsókerék-kormányzással és légrugózással, ami GT módban egy centivel feljebb emelkedik a jobb rugózási kényelem érdekében. A fantasztikus dizájnú kerekek 23 colosak.

Az Audi tanulmánya a márka jövőbeli stílusát is diktálja.

A Skysphere Concept azonnal felismerhető a Single Frame maszkjáról, de hűtőrács helyett fénypöttyök világítanak rajta. A dizájnt az Audi elődjének tekinthető Horch márka fényűző túrakocsija, a harmincas évekbeli 853-as inspirálta, és nem bánnánk, ha ehhez hasonló Audikat kapnánk a jövőben.

A megnyújtható autó ötletét nemrég a Renault is elővette:

Ha valóra válna, az Audi roadstere ennek a Maybachnak a riválisa lehetne:

És ezt olvastad már?
A hetvenes évekbeli ősét idézi ez az amerikai izomautó
Egyetlen stílusos teraszról sem hiányozhat ez a kiegészítő