Az Audi távolabbi jövőjébe enged bepillantást a márka legújabb tanulmányautója, a változtatható hosszúságú, sportos roadsterként és önvezető túrakocsiként is használható Skysphere Concept.
Az utóbbi időben több olyan tanulmányautót is bemutatott az Audi, amiből előbb-utóbb sorozatgyártású modell lesz, például 2019-ben jelent meg a Q4-e-tron koncepciója, ami mostanra már rendelhető a kereskedésekben, és idén jött ki az A6 e-tron, ami éveken belül valóra válhat. Most azonban egy kicsit távolabbi jövőbe tekintettek az Audinál.
A márka egymás után három futurisztikus tanulmányautót jelentet meg, és ezek közül az első a képeken látható Skysphere Concept.
A futurisztikus koncepció azt mutatja be, hogy milyen lesz a roadsterek jövője az önvezető elektromos autók korában,
és a látottak alapján nem kell aggódnunk, mert nem lesz teljesen oda az autózás élménye.
A Skysphere Concept érdekessége, hogy kétféle módban használható, és ehhez igazodik még a karosszéria hossza is!
Sport módban 4,94 méter hosszú, és saját magad vezetheted a roadstert, Grand Touring módban azonban 25 centiméterrel előrébb kerülnek az első kerekek, és az 5,19 méteres túrakocsiban átveszi a szerepet az utazás élménye.
A belső tér is a Skysphere Concept kétféle módjának megfelelően változik.
Sport módban a vezető elé kerül a kormánykerék, kiemelkednek az addig rejtett pedálok, és közelebb kerül a műszerfal. Grand Touring módban azonban az egész műszerfal egy nagy, 1,42 méter széles képernyővé változik, ahol lehet filmet nézni, videohívást folytatni vagy internetezni.
A jövő roadstere természetesen teljesen elektromos hajtású, 632 lóerőre és 750 Nm-re képes elektromotor hajtja a hátsó kerekeket,
amivel az 1,8 tonnás koncepció négy másodpercen belül gyorsul százra. A 80 kilowattórás akkumulátort úgy építették be, hogy a tömeg 60 százaléka hátra kerüljön, az Audi szerint 500 kilométeres hatótáv érhető el egy feltöltéssel.
A Skysphere Concept a legmodernebb műszaki tartalmat kapta, például fizikai kapcsolat nélküli kormányzással,
ahol még az áttétel is állítható, hátsókerék-kormányzással és légrugózással, ami GT módban egy centivel feljebb emelkedik a jobb rugózási kényelem érdekében. A fantasztikus dizájnú kerekek 23 colosak.
Az Audi tanulmánya a márka jövőbeli stílusát is diktálja.
A Skysphere Concept azonnal felismerhető a Single Frame maszkjáról, de hűtőrács helyett fénypöttyök világítanak rajta. A dizájnt az Audi elődjének tekinthető Horch márka fényűző túrakocsija, a harmincas évekbeli 853-as inspirálta, és nem bánnánk, ha ehhez hasonló Audikat kapnánk a jövőben.