Már egy éve annak, hogy a Mercedes elkápráztatta a világot a közel hat méter hosszú Maybach kupéval, most pedig itt van ugyanannak a tanulmányautónak a vászontetős változata, ami még inkább hasonlít egy jachtra, és ezzel szintet lép a fényűzés terén.

A Maybach márka jövőjét vetítette előre az a lenyűgöző tanulmányautó, amit egy évvel ezelőtt mutattak be a kaliforniai Pebble Beach-en, és amit a Mercedes sindelfingeni dizájnközpontjában mi is megcsodáltunk már. A közel hat méter hosszú, szinte hajószerű forma egyenesen követelte egy nyitott tetős változat elkészítését, és a Mercedesnél nem is tétlenkedtek, bemutatták a Vision Mercedes-Maybach 6 vászontetős kivitelét. Hol máshol, mint a Pebble Beach-en, a Concours d’Elegance-on, a legszebb veteránok és koncepciók fényűző felvonulásán.

Ennél hajószerűbb autót még nem láthattál.

A hétköznapi autókhoz képest elképesztőek a méretei, az 5,7 méter hosszú és 2,1 méter széles karosszéria nyitott tetővel minden eddiginél jobban hasonlít egy luxusjachtra. Csak ez éppen 24 colos kerekeken gördül. A hajós utalást nemcsak a csónakszerűen elnyújtott hátsó rész, vagy a jachtokéra hasonlító szélvédő erősíti, hanem a nyílt pórusú fapadló és a karcsú kormánykerék is. Ha az utakra kerülne, a Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé csak a garázsokban porosodna.

Nem csak a formájával kápráztat el, nézd meg belül!

Két ülés egy ekkora autóban olyan pazarlás, amit csak a legtehetősebbek engedhetnek meg maguknak. A Maybach egyszerre art deco és futurisztikus, elég csak megnézni a műszeregységet, ahol a hagyományos mutatók digitálisan vetített számlapok előtt mozognak, és két head-up display is került a vezető elé. Este még hatásosabb a show, amikor fénycsíkok veszik körbe a bent ülőket, és a középső konzolon, ahol más autókban a sebességváltó karja szokott lenni, látványos optikai szálak mímelik az energiaáramlást.

Mekkora motor lehet egy ilyen hosszú gépházban?

A Maybach kabriójának motorházteteje nem azért ilyen hosszú, mert tizenkét vagy akár tizenhat henger dolgozik alatta. Kapaszkodj meg, a kupéhoz hasonlóan ez a koncepció is elektromos hajtású. Mind a négy kerékhez került egy elektromotor, a teljesítménye 750 lóerő, amivel nem panaszkodhatsz a menetteljesítményekre, hiszen négy másodperc alatt gyorsul százra és 250 km/óránál korlátozott a sebessége. Az orrában meg elfér a méretre szabott táskakészlet.

Oké, elektromos, de mennyit bír menni egy ekkora hajó?

Az akkumulátor méretét nem tudni, de annyit elárultak a Mercedesnél, hogy a Maybach egy feltöltéssel 320 kilométert képes megtenni az amerikai, és akár 500-at is az európai mérési szabvány szerint. A feltöltése pedig gyorsabban megy, mint a mai elektromos autóké, hiszen már a 350 kilowattos gyorstöltést is támogatja, amivel öt perc alatt száz kilométerrel növelheted a hatótávolságot.

Megengedheti magának ezt valaki?

Ha gyártásba adnák, akkor már most sorban állnának érte, ebben biztosak vagyunk. A Mercedes-Maybach 6 Cabriolet magas szinten űzi a luxust, hiszen a vászontető anyagába rozéarany szálakat szőttek, a fedélzeten gombnyomásra bejelentkezik egy saját concierge, a vezető és utasa egészségét pedig beépített biometrikus szenzorok felügyelik. Mégsem lehet megvenni, legalábbis egyelőre, a luxuskabrióra vágyóknak addig is az S-osztály fényűző változatát kínálja a Maybach.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon