Ha egy átlagember az átlagfizetéséből egy átlagos autót akar venni és használni, ez a kenguruk földjén fog neki a legkevésbé fájni.
Inkább nevezhető uborkaszezon-kitöltő hobbiszámolgatásnak, semmint komoly statisztikai levezetésnek, amit a brit ScrapCarComparison csinált. Megnézték ugyanis, hogy az éves átlagos fizetés mekkora részét vinné el, ha az ember szeretne venni és egy éven át átlagos módon használni egy olyan átlagautót, mint a VW Golf vagy a Toyota Corolla.
A kalkulációban figyelembe vették a kocsi teljes új árát és egyévnyi (átlagos) üzemanyag-fogyasztásának, szervizelésének, biztosításának, tehát fenntartásának és használatának költségeit. Az összeget összevetették a hivatalos átlagfizetéssel, ebből jött ki a végső lista. Ami sajnos nem teljes: a szerkesztőség csak 40 országra számolta ki, hogy hol hány a mennyi.
Az ausztrálok érzik meg legkevésbé a kocsijuk fenntartásának költségeit. Az átlag-aussie egyéves bérének kevesebb mint feléből veszi meg, futtatja, tankolja a Golfot vagy a Corollát. A törökök viszont még a gatyájukat is ráköltik a kocsira; egy török átlagpolgár éves fizetésének hat és félszeresét teszi ki az autó vételára és egyévnyi rezsije.
A tíz ország, ahol a legolcsóbb autózni:
- Ausztrália: az éves jövedelmed 49,5 %-ából megveszed és futtatod a kocsidat, a pénzed másik felét elköltheted másra;
- USA: 55 %
- Dánia: 60 %
- Kanada: 64 %
- Svédország: 76 %
- Németország: 79 %
- Hollandia: 85 %
- Franciaország: 87 %
- Nagy-Britannia: 89 %
- Finnország: 92 %
A tíz ország, ahol a legjobban megszenveded, ha saját kocsid van:
- Törökország: az éves fizetés 652 %-ából jön ki egy kompakt autó megvásárlása és évi rezsije;
- Argentina: 516 %
- Kolumbia: 509 %
- Uruguay: 444 %
- Brazília: 442 %
- Ukrajna: 414 %
- Guatemala: 356 %
- Oroszország: 290 %
- Mexikó: 285 %
- Costa Rica: 270 %
A ScrapCarComparison amúgy az elöregedett vagy összetört autók kereskedelmének illetve bontásának varázslatos világára specializálódott szaklap. Angliában még ilyen is van!