Nem is olyan régen még nem lepődtünk volna meg nagyon azon, ha az Audi egy 16 hengeres sportlimuzin prototípusát alkotja meg. Most tényleg építettek egy ilyen autót, de nem egy új modellt, hanem az eredeti tervek alapján egy veteránt a harmincas évekből, ami sosem vált valóra.
A huszadik század harmincas éveiben az Auto Union versenyautói uralták a motorsportot. A márkát 1932-ben alapították négy autógyártó, az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer egyesülésével, innen származik a négykarikás emblémája is, amit később az Audi megörökölt, és mind a mai napig büszkén használ. Most pedig ebbe a múltba kalandoztak vissza egy fantasztikus prototípussal.
Annak idején az Auto Union olyan versenyautókkal szerezte meg a nemzetközi Grand Prix futamok győzelmeit, mint a Type A, amelynek tervezésében Ferdinand Porsche is részt vett. A tervek közt egy szupergyors országúti limuzin, németül Schnellsportwagen fejlesztése is szerepelt, amelynek 1934-ben készült volna el a prototípusa, de a következő évben a projektet törölték.
Kilencven évvel később az Audinál gondoltak egyet, és az eredeti tervek, fennmaradt dokumentumok alapján megépítették ezt a brutális közúti rombolót.
A korabeli technikának megfelelően a Type 52 alvázas felépítésű, míg a motorját hátul középen építették be. A Type A-ból származó, de továbbfejlesztett erőforrás pedig egészen elképesztő teljesítményre lett képes.
Porsche eredetileg egy 4,4 literes, 16 hengeres motort képzelt el, ami 200 lóerőre lett volna képes.
Az Audinál inkább a Type C-ből származó, szintén 16 hengeres, de 6 literes motor mellett döntöttek, ami 520 lóerőt képes leadni. Az eredeti tervek szerint a Type 52 mindössze 1300 kilogrammot nyomott volna, és ehhez képest is szép eredmény az elkészült prototípus 1450 kilós tömege.
Hatalmasnak tűnik, és valójában az is, 5,39 méter hosszú a Schnellsportwagen,
aminek építése során időnként el kellett térni az eredeti tervektől. A tengelytávját például 3-ról 3,32 méteresre növelték, csak így sikerült ugyanis az Audi mérnökeinek a motort, a sebességváltót, a felfüggesztéseket és a kormányművet elrejteni az áramvonalas karosszéria alatt.
Minden sportlimuzin őse a Type 52, ami igazából négyajtós, pedig csak három ülése van. A két utas a két szélén kapott helyet, míg a vezetője kissé előrébb, középről irányíthatja ezt a bestiát, még a poggyászoknak és két pótkeréknek is jutott hely. Az Audinál csak egyetlen példányt építettek az Auto Union múlt századi sikereinek emlékére.
Ez is érdekelhet: