Nem is olyan régen még nem lepődtünk volna meg nagyon azon, ha az Audi egy 16 hengeres sportlimuzin prototípusát alkotja meg. Most tényleg építettek egy ilyen autót, de nem egy új modellt, hanem az eredeti tervek alapján egy veteránt a harmincas évekből, ami sosem vált valóra.

A huszadik század harmincas éveiben az Auto Union versenyautói uralták a motorsportot. A márkát 1932-ben alapították négy autógyártó, az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer egyesülésével, innen származik a négykarikás emblémája is, amit később az Audi megörökölt, és mind a mai napig büszkén használ. Most pedig ebbe a múltba kalandoztak vissza egy fantasztikus prototípussal.

Mivel csak 825 kilogrammot nyomott, az 1934-ben készült Type A a 4,4 literes, 295 lóerős V16-os motorjával 280 km/órára volt képes
Az Auto Union legsikeresebb versenyautója volt a Type C, aminél a tömeget 824 kilogrammra csökkentették, a 6 literes V16-os motorja pedig már 520 lóerős volt, ezzel 340 km/órát ért el. 1936-ban három Grand Prix-győzelmet szerzett vele Bernd Rosemeyer

Annak idején az Auto Union olyan versenyautókkal szerezte meg a nemzetközi Grand Prix futamok győzelmeit, mint a Type A, amelynek tervezésében Ferdinand Porsche is részt vett. A tervek közt egy szupergyors országúti limuzin, németül Schnellsportwagen fejlesztése is szerepelt, amelynek 1934-ben készült volna el a prototípusa, de a következő évben a projektet törölték.

A második világháború után az Auto Union szinte minden prototípusa eltűnt a szovjet megszállási zónában, és csak kevés dolog került elő később. Az eredeti tervek alapján kellett megalkotni a prototípust, amin annyit alakítottak, amit valószínűleg a korabeli mérnököknek is kellett volna az építés során

Kilencven évvel később az Audinál gondoltak egyet, és az eredeti tervek, fennmaradt dokumentumok alapján megépítették ezt a brutális közúti rombolót.

A korabeli technikának megfelelően a Type 52 alvázas felépítésű, míg a motorját hátul középen építették be. A Type A-ból származó, de továbbfejlesztett erőforrás pedig egészen elképesztő teljesítményre lett képes.

Porsche eredetileg egy 4,4 literes, 16 hengeres motort képzelt el, ami 200 lóerőre lett volna képes.

Az Audinál inkább a Type C-ből származó, szintén 16 hengeres, de 6 literes motor mellett döntöttek, ami 520 lóerőt képes leadni. Az eredeti tervek szerint a Type 52 mindössze 1300 kilogrammot nyomott volna, és ehhez képest is szép eredmény az elkészült prototípus 1450 kilós tömege.

Hatalmasnak tűnik, és valójában az is, 5,39 méter hosszú a Schnellsportwagen,

aminek építése során időnként el kellett térni az eredeti tervektől. A tengelytávját például 3-ról 3,32 méteresre növelték, csak így sikerült ugyanis az Audi mérnökeinek a motort, a sebességváltót, a felfüggesztéseket és a kormányművet elrejteni az áramvonalas karosszéria alatt.

Minden sportlimuzin őse a Type 52, ami igazából négyajtós, pedig csak három ülése van. A két utas a két szélén kapott helyet, míg a vezetője kissé előrébb, középről irányíthatja ezt a bestiát, még a poggyászoknak és két pótkeréknek is jutott hely. Az Audinál csak egyetlen példányt építettek az Auto Union múlt századi sikereinek emlékére.

Ez is érdekelhet:

Az Audi végleg felhagy a kisautók gyártásával, mutatjuk a legérdekesebbeket

Nem ez jut eszedbe az Audiról, de volt egy pár kisautójuk az évek során, mutatjuk a legérdekesebbeket.

A korai Audikat tették még szebbé ezek a lányok

A hetvenes évekbeli reklámfotókhoz álltak modellt.

Ritka lehetőség megszerezni egy eredeti Audi sport quattrót

Nem replika, ez a kevés fennmaradt eredeti sport quattro egyike, és épp eladó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni

További cikkeink a témában