Csökkent a forgalomba helyezett kocsik száma is.

Az idei év első kilenc hónapban 85 769 új személygépkocsi forgalomba helyezésével 9,3 százalékot esett vissza a belföldi autópiac – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

Bár a tavalyi azonos időszakhoz képest az elektromos autók száma jelentősen nőtt – közel másfélszer annyi, 3437 új elektromos autót regisztráltak idén az első kilenc hónapban, mint 2021-ben –, ennek ellenére a regisztrált új autók mindössze 4 százaléka tisztán elektromos. Hasonló arányt képviselnek a plug-in hibridek. Ez az összességében 8 százalékos piaci részesedés igen alacsony, az MGE pedig úgy kalkulál, hogy a növekvő energiaárak sokakat elrettenthetnek az ilyen modellek vásárlásától, ezért a növekedés lelassulhat a közeljövőben.

A használt személyautók forgalma 99 292 darabos behozatallal alig változott éves összevetésben, június óta a tavalyi szint alatt van, a visszaesés oka elsősorban forint/euró árfolyam növekedése.

Az MGE éves szinten 125 ezer új személyautó forgalomba helyezésével számolt a januári előrejelzésében, ám akkor még nem volt háború, a járvány lecsengésével a piac helyreállására lehetett készülni. Ma már tudható, mondják, hogy

az autóipar két nehéz év után az idén sem lélegezhet fel, a piac az utóbbi évtizedek legnehezebb időszakába jutott, beleértve a javítási szolgáltatásokat is.

Az ukrajnai háború csak tetézte az amúgy is akut csip- és alkatrészhiányt, illetve teljes káoszt okozott az ellátási láncokban. A megrendeléseket a márkaimportőrök csak jelentős csúszással tudják teljesíteni, a kínálat szűkült, a modellválaszték hiányos. Az energiaárak rohamos emelkedése, az üzemanyagokkal kapcsolatos bizonytalanság és a tartósan gyenge forint további lassulást feltételez a hazai autópiacon.

(Forrás: MGE, MTI. A címlapkép illusztráció.)

Ez is érdekelhet:

A magyarok nem bíznak az autónepperekben

Eddig is sejtettük, de most már bizonyosabb.

És ezt olvastad már?
„Idióta baromnak kell lenned ahhoz, hogy azt állítsd, csak az autója miatt lett világbajnok”