Az utakon rengeteg vezető maga az elrettentő példa. De azok sincsenek kevesen, akik rögzítik vicces vagy ijesztő tetteiket, és feltöltik a Youtube-ra.

  1. 10 / 10

    Navigáció

    Nehéz elhinni, hogy valaki jobban hisz a GPS kijelzőjének, esetleg a kellemes női robothangnak, mint a saját két szemének. Ám vannak ilyen emberek, mi több, köztünk járnak, persze csak addig, amíg a szexi hang a szakadékba, esetleg a tengerbe nem tereli őket. Ha mégis megússzák egy birkanyáj közepén, talán érdemes inkább ott maradni, és a slusszkulcsot eldobva bégetni egy kicsit. Megnyugtató, mindenki számára.

  2. 9 / 10

    Vontatás

    Mély homok, az erdészet teherautóinak nyomvályúja, sártenger vagy hó, a csörlő mindig segít a bajban! Kivéve, amikor fokozza. A rossz helyen rögzített drótkötél másik végére akár a Holdat is köthetjük, attól még nem biztos, hogy sikerült kiszabadítani a szerencsétlenül járt autót. Legalábbis egészben.

  3. 8 / 10

    Járdaszegély

    A legtöbben ismerjük azt a hangot, mikor az autó valamelyik pontja hozzáér az alattunk lévő tereptárgyhoz. Mivel ez általában inkább beton vagy fém, nem két mázsa zselatin, mondhatjuk, hogy kellemetlen élmény. Ám egy percig se higgyük, hogy csak velünk fordul elő ilyesmi! Kimi Raikkonen is tudna mesélni, és a világ legbefolyásosabb emberén is ki tud fogni az írek rámpája, ám ők nem tehetnek semmiről: egyrészt a moneygalli nagykövetség területe hivatalosan Amerika, másrészt senki sem kérte Barackot, hogy egy nyolctonnás Cadillackel közlekedjen. Na jó, talán a  Secret Service...

  4. 7 / 10

    Jég

    A kép örök emlékeztető arra, hogy télen nem tanácsos a Genfi-tó mellett parkolni. Ám nemcsak a jég, már pár centi hó is elég ahhoz, hogy káosz legyen a utakon. A téli gumi segít, de nem mindenen. Azzal például nem tud mit kezdeni, ha valaki ilyen körülmények közt is padlógázzal vagy blokkolásig fékezett kerekekkel operál. Persze lehet szidni a közútkezelőt is, hogy miért nem ér a só a lökhárítónkig, de ez is gyenge kifogás. Ha nagyon rossz a helyzet, és láthatóan nem megy, inkább szánkózzunk. A másik tanulság, hogy mindig van egy önkéntes operatőr a környéken.

  5. 6 / 10

    Magasság

    Tele van az internet olyan videókkal, amiken kamionok és teherautók lendülnek több tonnával a hidaknak. Bizony nem véletlenül adja meg minden ország a méretküszöböket már a határon! Azokra, akik az úton a legmagasabb állásban hagyják a kabinjuk mögötti szerelvényt — legyen az markoló vagy éppen dömper — tényleg nincs szó. Ám egy percig se higgyük, hogy csak a fuvarosok hibáznak! Elég egy nagyobb lakókocsit applikálni autónk vonóhorgára, és máris megvan a baj. Jó hír, hogy a romok alatt legalább lesz pár napi hideg élelem.

  6. 5 / 10

    Parkolóház

    Budapest, IKEA: "A Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese az MTI-nek azt mondta: a személyautó sofőrje eddig tisztázatlan körülmények között tolatás közben törte keresztül az üveget, és hajtott be az áruházba. A vásárlók közül senki sem sérült meg. (...) Az Országos Mentőszolgálat sajtóügyeletese azt mondta a helyszínre érkező mentősöknek, az autó sofőrje, egy 40 év körüli nő azt mondta nem sérült meg, ezért nem kért ellátást. " – írja a HVG. Egy percig se higgyük, egyedi esetről van szó! Ha felmerül a kérdés, hogy a parkolóból előre vagy hátra, a helyes válasz a következő: arra, amerre nincs fal, vagy más akadály.

    (fotó: Stiller Ákos)

  7. 4 / 10

    Rendszám

    Nemcsak a köztörvényes bűnözők és autótolvajok szeretnek trükközni a rendszámokkal. A magyarok a gyilkos hazai adókat próbálják elkerülni a külföldi azonosítók használatával. Aztán ott van az, aki addig keni rá a sarat, amíg nincs az a traffipax, ami le tudná olvasni. Ha valaki nagyon siet, akár az is elképzelhető, hogy az autópálya első benzinkútján lepattintja, az utolsón pedig visszarakja a táblákat, annak ugyanis nagyobb az esélye, hogy lefényképezik kétszázzal, minthogy a rendőrség valamelyik RS Octaviája vadássza le. A képen egy kínai férfi Porschéja látható, aki fogkrémmel próbált módosítani kicsit a rendszámán. Ezt senkinek sem tanácsoljuk, se temperával, se majonézzel, ugyanis okirathamisításnak számít, és börtön jár érte.

  8. 3 / 10

    Sávok

    Örökös kérdés, hogy melyik sáv a jobb. Azt tudjuk, hogy mindig a másikban halad gyorsabban a forgalom, ebből következik az az örökösen dudálós–villogós–lepadlózós–vészfékezős–integetős forgatag, amit például Budapesten közlekedésének hívunk. Az ideális sáv kiválasztásánál egy dologra érdemes különösen figyelni: ha a megpillantott sávot varázssüvegre emlékeztető, narancssárga műanyagdarabok választják el a többitől, kerüljük! Garantáltan nem lesz gyorsabb.

  9. 2 / 10

    Versenyzés

    Néhányan a közutakat is versenypályának gondolják, és itt természetesen nem azokra gondolok, akiket megfog a rendőrség egy negyvenes táblánál ötvenkettővel. A közutak leginkább abban különböznek a versenypályáktól, hogy jóval több rajtuk a zavaró objektum. Iskolás gyerekek, villanyoszlopok, parkoló autók leselkednek az üveghangon közlekedő delikvensekre. Ideális esetben persze egymást ütik ki.

  10. 1 / 10

    Gyorsulás

    A lámpától lámpáig gyorsuláshoz biztos kézre van szükség. Ha az összes kraftot a kerekekre szabadítjuk, ficánkolhat a fenék. Jobb autóknál ez legalább a harmadik fokozatig így van. Márpedig egy ficánkoló feneket kézben kell tartani. Ha elengedjük, önálló életet fog élni. Sajnos a fenékkontroll keveseknek megy profi szinten, így a legegyszerűbb, ha elfelejtjük a gyorsulást, vagy inkább egy Excel-táblázatban játsszuk le, a két autó adait egymásnak eresztve. Akkor megússza a fenekünk. További autós-motoros cikkek a rovatban, ha pedig kíváncsi vagy a legnagyobb zeneipari, filmipari tragédiákra, ne hagyd ki a Player Greatest Shits sorozatát!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés