Vajon mennyi az esélye ennek?

Ha már a hétvégén Spanyolországba látogat a Forma–1 mezőnye, nosztalgiázunk: az 1997-es idényzáró Európai Nagydíj előtt az akkor még csak kétszeres világbajnok Michael Schumacher egy ponttal vezetett a világbajnokságban Jacques Villeneuve előtt, ezért a jerezi időmérő még nagyobb jelentőséggel bírt számukra. A kvalifikáció pedig igencsak furcsa eredményt hozott, ugyanis Villeneuve, Schumacher és Heinz-Harald Frentzen is ezredre azonos időt (1:21,072) autózott – ilyenre sem előtte (és mindezidáig utána sem) volt még példa a sportág történetében:

A pole pozíciót Villeneuve szerezte meg, mivel a három pilóta közül ő érte el előbb az időt, a kanadait Schumacher és Frentzen követte – mutatjuk az erről készült felvételt is:

A futamon Schumacher kiesett, miután Villeneuve egyik előzési kísérleténél ráhúzta az autót* a belső íven előnyösebb pozícióban lévő kanadaira, aminek következtében a kavicságyban kötött ki. Bár Villeneuve autója is megsérült, ő folytatni tudta a versenyt és végül az első futamgyőzelmét szerző Mika Häkkinen és David Coulthard mögött a harmadik helyen ért célba, ezzel pedig világbajnok is lett.

*Schumacher manőverét kivizsgálta az FIA fegyelmi bizottsága, majd arra a megállapításra jutottak, hogy a német „ösztönös reakciója mögött nem feltételezhető előre megfontoltság vagy rosszindulat, mindazonáltal súlyos hiba volt”, két héttel a futam után pedig utólag kizárták az 1997-es világbajnokságról.

(Fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ilyen az, ha az Alpine izgalmas elektromos autót alkot

„A Red Bullnál most eléggé mérgező a környezet”

Tényként állítják, hogy a Haas leigazolt egy pilótát Hülkenberg helyére

További cikkeink a témában