Folytatja top 5-ös sorozatát a Porsche, a legújabb epizódjában pedig a történetének legkönnyebb sportautóit mutatja be, amihez tökéletes helyszín a Grossglockner lenyűgöző panorámájú hegyi útja. Nem gondoltuk volna, hogy egy Porsche ennyire könnyű is lehet.

#5 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Sport – 975 kg

Igen, a legendás 911 Carrera RS 2.7, amit az oldalán lévő versenycsíkokról és a jellegzetes kacsafarok légterelőről ismerhetsz fel, könnyebb, mint egy tonna, amihez 210 lóerős motor társult. A Porsche kétféle változatot készített ebből a modellből, az RS Touring és az RS Sport közül a képen látható utóbbi száz kilogrammal könnyebb volt.

A súlycsökkentés eléréséhez Recaro kagylóüléseket szereltek be, elhagyták a hátsó üléseket, az utasoldali napellenzőt, és még a műszerfali órát is.

#4 Porsche 906 Carrera 6 – 675 kg

1966-ban az alapoktól kezdve versenyautónak épült a 906 Carrera 6, ezért a csővázas szerkezetére üvegszálas karosszéria került, a motort pedig középre szerelték be. A könnyű építésmódnak köszönhetően mindössze 675 kilogrammot nyomott a versenyautó, amit meggyőzően gyorsított a kétliteres, hathengeres, léghűtéses bokszermotor 210 lóereje.

A képeken látható példány érdekessége, hogy a német ZDF tévécsatorna kérésére kamerás kocsinak készítette a Porsche a Hockenheimringen tartott versenyek közvetítésére.

#3 Porsche 356 SL – 640 kg

1948-ban az első Porsche volt a 356, roadster karosszériával, majd nem sokkal később elkészült a kupé, a 356 SL nevében lévő betűk pedig a Sport Leicht rövidítéseként szintén a könnyű építésmódra utalnak. A bőrszíjjal rögzített fedeleivel, középre tett tanknyílásával

az alumínium karosszériás 356 SL mindössze 640 kilogrammot nyomott, amihez még a 70 lóerős motor is elegendőnek tűnt.

1951-ben ez volt az első Porsche, ami kategóriát nyert Le Mans-ban, ez jelenti a márka motorsport-sikereinek kezdetét.

#2 Porsche 718 Formula–2 – 456 kg

Nemrég vette fel a 718 nevet a Boxster és a Cayman, de ezt a típusjelzést elsőként az a versenyautó viselte az ötvenes-hatvanas évek fordulóján, amelyet az ikonikus 550 Spyder utódjának készíttetek. Több kategóriában is készült, egészen az F1-ig, a képeken látható Formula–2-es versenygépet 1,6 literes, 150 lóerős motorral szerelték, csupán 90 centiméter magas és 456 kilogrammot nyom.

1960-ban olyan legendák arattak vele hármas győzelmet, mint Stirling Moss, Jo Bonnier és Graham Hill.

#1 Porsche 909 Bergspyder – 384 kg

1969-ben a hegyi felfutókra szánt 909 Bergspyder úgy készült, hogy mindent a könnyű építésmódnak rendeltek alá, így a vázszerkezete alumíniumból épült, amire áramvonalas műanyag borítás került, ezért sokszor „műanyag Porschének” is nevezték. A kétliteres, nyolchengeres, 275 lóerős bokszermotorja pedig egyszerűen elképesztően hajtotta.

2 másodperc alatt gyorsult százra, és 250 km/órával is száguldhatott, hiszen a 909 Bergspyder olyan könnyű, hogy alig hisszük el: csak 384 kilogramm.

Ne csak nézd, hanem hallgasd is meg ezeket a csodás Porschéket a márka legújabb kisfilmjében:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában