Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Folytatja top 5-ös sorozatát a Porsche, a legújabb epizódjában pedig a történetének legkönnyebb sportautóit mutatja be, amihez tökéletes helyszín a Grossglockner lenyűgöző panorámájú hegyi útja. Nem gondoltuk volna, hogy egy Porsche ennyire könnyű is lehet.

#5 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Sport – 975 kg

Igen, a legendás 911 Carrera RS 2.7, amit az oldalán lévő versenycsíkokról és a jellegzetes kacsafarok légterelőről ismerhetsz fel, könnyebb, mint egy tonna, amihez 210 lóerős motor társult. A Porsche kétféle változatot készített ebből a modellből, az RS Touring és az RS Sport közül a képen látható utóbbi száz kilogrammal könnyebb volt.

#4 Porsche 906 Carrera 6 – 675 kg

1966-ban az alapoktól kezdve versenyautónak épült a 906 Carrera 6, ezért a csővázas szerkezetére üvegszálas karosszéria került, a motort pedig középre szerelték be. A könnyű építésmódnak köszönhetően mindössze 675 kilogrammot nyomott a versenyautó, amit meggyőzően gyorsított a kétliteres, hathengeres, léghűtéses bokszermotor 210 lóereje.

#3 Porsche 356 SL – 640 kg

1948-ban az első Porsche volt a 356, roadster karosszériával, majd nem sokkal később elkészült a kupé, a 356 SL nevében lévő betűk pedig a Sport Leicht rövidítéseként szintén a könnyű építésmódra utalnak. A bőrszíjjal rögzített fedeleivel, középre tett tanknyílásával

1951-ben ez volt az első Porsche, ami kategóriát nyert Le Mans-ban, ez jelenti a márka motorsport-sikereinek kezdetét.

#2 Porsche 718 Formula–2 – 456 kg

Nemrég vette fel a 718 nevet a Boxster és a Cayman, de ezt a típusjelzést elsőként az a versenyautó viselte az ötvenes-hatvanas évek fordulóján, amelyet az ikonikus 550 Spyder utódjának készíttetek. Több kategóriában is készült, egészen az F1-ig, a képeken látható Formula–2-es versenygépet 1,6 literes, 150 lóerős motorral szerelték, csupán 90 centiméter magas és 456 kilogrammot nyom.

#1 Porsche 909 Bergspyder – 384 kg

1969-ben a hegyi felfutókra szánt 909 Bergspyder úgy készült, hogy mindent a könnyű építésmódnak rendeltek alá, így a vázszerkezete alumíniumból épült, amire áramvonalas műanyag borítás került, ezért sokszor „műanyag Porschének” is nevezték. A kétliteres, nyolchengeres, 275 lóerős bokszermotorja pedig egyszerűen elképesztően hajtotta.

Ne csak nézd, hanem hallgasd is meg ezeket a csodás Porschéket a márka legújabb kisfilmjében:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.