A németek még egyáltalán nem mondtak le a dízelekről, és mi sem tennénk a helyükben, ha olyan modellek közt válogathatunk, mint az Alpina által tuningolt BMW M340d. A D3 S a német autópályákra termett.
Az Alpina nevéről azonnal tudod, hogy olyan finomított BMW-ről van szó, ami a gyárinál is jobban sikerült, és ez igaz a legújabb modelljükre is. A D3 S alapját a 3-as sorozat legerősebb dízelváltozata, az M340d adja, de annál is többet hoztak ki belőle, hogy tökéletes útitárs legyen a sebességkorlát nélküli német autópályákon.
Persze nem olyan erős, mint a benzines 3-asból épített Alpina, a B3, aminek a hathengeres motorja 462 lóerős, de azért a dízel is elég figyelemreméltó.
Úgy tűnik, hogy a 3 literes, hathengeres dízelből már a BMW-nél is sokat hoztak ki, mert az Alpina csak 10 lóerővel tudta növelni a teljesítményét és 30 Nm-rel a nyomatékát.
Az eredmény 350 lóerő és 730 Nm lett, amivel az Alpina összkerékhajtású 3-asa elég gyors tud lenni,
4,6 másodperc alatt gyorsul százra, és a sebességhatároló kiiktatásával 273 km/órával is száguldhat. Külön érdekesség, hogy ez az Alpina első mild hibrid modellje, mivel ezt a motort a BMW-nél már a gyárban ellátják a rendszerrel.
Az Alpina a váltót és a differenciált is átdolgozta, a fékeket pedig az 5-ös sorozatból épített B5-ből vették, úgyhogy a dízel 3-as vezetése is emlékezetes lesz.
A látványt a jellegzetes elemek, a 20 colos sokküllős kerekek és a gondosan elhelyezett Alpina emblémák fokozzák.
Az alapár 70 500 euró, hatezerrel több a szériamodellnél, és a D3 S persze kombiként is kérhető.