Minden idők legsikeresebb Dakar-rali-versenyautója a Mitsubishi Pajero, amiből annak idején egy limitált szériás közúti változatot is készítettek.

A kilencvenes-kétezres években a Mitsubishi dominált a Dakar-ralin, a Pajero különböző változataival például 1998-ban a dobogó mind a három helyét elfoglalták, majd 2001-től 2007-ig nem találtak legyőzőre. A Mitsubishi pedig azért, hogy versenyezhessen a Pajeróval, limitált szériás közúti változatot is készített a raliautóból.

A Pajero Evo már első ránézésre sokkal dögösebb a terepjárásra szánt testvérénél.

A masszívabb háromajtós karosszéria alá új futóművet szereltek, a szélesebb nyomtáv miatt pedig látványosan kiszélesítették a sárvédőket. A nagy légbeömlős motorháztetővel és a függőleges hátsó szárnyakkal a Pajero Evo még ma is menőnek számít.

A harcias külsőhöz nem akármilyen motor járt, hanem a Mitsubishi saját 3,5 literes V6-osa, ami turbó nélkül is 280 lóerőt teljesített.

Az állandó összkerékhajtás magától értetődő, amihez elöl és hátul is Torsen önzáró differenciál járt. A Pajero Evo a szabályok értelmében csak 2500 példányban készült 1997-től ’99-ig, ezért ma is nagy ritkaságnak számít.

Ez is érdekelhet:

30 éve jelent meg a Dodge lopakodó sportautója

Japán csúcstechnikával hódított a Stealth.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni

További cikkeink a témában