A hatvanas években hegyi versenyeken induló Porschék mintájára készült el az a Boxster prototípus, amiről csak most árult el részleteket a gyártó. Az együléses Bergspyder végül nem vált valóra.

1969-ben a hegyi versenyekre épült a Porschénél a 909 Bergspyder, egy olyan versenyautó, aminél mindent a könnyű építésmódnak rendeltek alá. Az alumínium szerkezetére műanyag karosszéria került, amivel minden idők legkönnyebb Porschéje lett, szinte hihetetlen, hogy csak 384 kilogrammot nyomott, amihez 275 lóerő párosult.

Ez a versenyautó adta az ihletet ahhoz a prototípushoz, amit 2015-ben kezdtek építeni az akkori Boxster alapjára.

Az eredeti mintájára tető és kilincsek nélküli, szélvédő helyett csak apró szélterelővel szerelt 981 Bergspyder

utasterét együlésesre alakították, az utasoldali ajtó mögé tárolóhely került, például a bukósisaknak.

A 918 Spyder mintájára készült műszerfallal és üléssel a 981 Bergspyder prototípusa mindössze 1099 kilogrammot nyomott, ezért

a Cayman GT4-ből származó 3,8 literes, hathengeres, 393 lóerős bokszermotorral négy másodpercen belül gyorsult százra,

és a Nürburgringen akár 7 perc 30 másodperces köridőt is elérhetett volna.

Az együléses Boxster tökéletes játékszer lett volna pályanapokra, igazi gyűjtői ritkaság vált volna belőle a purista rajongóknak.

A végén mégsem vált valóra, mivel sok országban nem lehetett volna forgalomba helyezni egy tető nélküli együléses Porschét, ezért megmaradt a gyári múzeum különlegességének, amit csak 2019-ben mutattak meg először.

A legkönnyebb Porschéket ebben a cikkben találod:

Az 5 legkönnyebb Porsche, amivel csúcsra vitték a súlycsökkentést

Az öt közül a legnehezebb is kevesebbet nyom, mint egy tonna.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában