Az idei év végén biztosan megszűnt volna a DTM, ha nem találnak ki valamit, ezért kétféle irányba menekül előre a legendás német túraautó-versenysorozat.

A Deutsche Tourenwagen Meisterschaft, azaz a DTM biztosan neked is a kedvenceid között volt az aranykorban, a nyolcvanas-kilencvenes években, amikor olyan nevek nyertek a német túraautó-bajnokságban, mint Klaus Ludwig, Hans-Joachim Stuck, Frank Biela, Johnny Cecotto, Nicola Larini és Roberto Ravaglia.

Nem mellékesen a DTM tette legendává a BMW M3-at és a Mercedes-Benz 190 E Evót,

a sorozatban olyan modellekkel is indultak, mint az Alfa Romeo 155, az Audi V8 és az Opel Calibra. A kilencvenes évek közepén ITC néven világbajnoksággá szervezték volna, de kudarcot vallott, ám 2000-ben sikeresen támasztották fel a német túraautó-bajnokságot.

Az Opel kiszállásával 2005-től a három német prémiumgyártó, az Audi, a BMW és a Mercedes versenyévé vált a DTM,

ahol Bernd Schneider négy bajnoki címet is szerzett. A V8-as motoroktól már elbúcsúztunk, de a német bajnokság versenyautói még mindig az utcaira hasonlító, de egyedi szénszálas karosszériájú gépek, 600 lóerős motorral.

Az autómárkákat egyre kevésbé érdekelte a DTM, 2018-ban a Mercedes szállt ki, 2019-ben a helyére érkezett Aston Martin csak egy szezont ment, idén pedig az Audi is bejelentette, hogy az év végén kiszáll a DTM-ből.

Csak a BMW maradt, ez pedig egyet jelentett volna a bajnokság megszűnésével, ha nem találnak ki sürgősen valamit.

A DTM mentőötlete egy új kategória, a GT Pro bevezetése, ami a GT3-ra épül, de a korlátozás nélküli versenyautók teljesítménye elérheti a 600 lóerőt, viszont a blokkolásgátlót és más elektronikákat tiltják.

De ez még nem minden, jövőre elektromos autók is versenyeznek a DTM-ben, még ennél is izgalmasabb specifikációval.

A Formula E-ben is jelenlévő német Schaeffler építi a prototípust, ami a négy keréknél dolgozó négy elektromotorjával 1200 lóerős teljesítményre képes, tehát kétszer olyan erős lesz, és 2,4 másodperc alatt gyorsul százra, négy tizeddel hamarabb, mint a jelenlegi versenyautók.

2021-ben már élesben is láthatjuk az új gépet, 2023-tól pedig teljesen elektromos sorozattá válhat a DTM.

Ez is érdekelhet:

Ken Block elektromos autóra váltott, és bejött neki

A szaúdi sivatagban hajtotta meg az elektromos terepjárót.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés