Felmerült az amolyan inverz DRS bevezetése.

A Forma–1-ben időről időre találkozhatunk olyan csapattal és/vagy pilótával, amely és aki egyeduralkodója a sportágnak. Hogy csak a közelmúltba nézzünk vissza, ott van például a Red Bull és a Mercedes, illetve Sebastian Vettel és Lewis Hamilton (de talán már Max Verstappen is közéjük sorolható). A maguk csúcsán ők mind olyan fölényben voltak a többiekkel szemben, hogy lényegében valódi ellenfelek nélkül versenyeztek.

A F1 az izgalom fokozásáért pedig egy olyan technikai szabálymódosítás, pontosabban olyan aerodinamikai elem bevezetésén gondolkodik a 2026-os autók kapcsán, amely képes lenne belassítani az élen haladót versenyzőt.

Ez az aktív aerodinamikai rendszer, amolyan fordított DRS lenne, azaz nem a hátulról jövőt gyorsítaná a hátsó szárny nyitásával fellépő légellenállás csökkenésével, hanem elől álló autót lassítaná a légellenállás növelésével.

Az F1 leköszönő sportigazgatója, Ross Brawn ezzel kapcsolatban elmondta, hogy egyáltalán nem biztos, hogy bevezetik, „de ez egy lehetőség”

(Forrás: Gpfans.com, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Egy teória szerint Schumacher miatt rúghatta ki Schumachert a Haas

Két idény jutott Mick Schumachernek, akinek távozása mögött nem(csak) a teljesítményhiány és a költséges autótörések állhatnak.

Kitálalt Fernando Alonsóról a volt alpine-os csapattársa

Keményen beleszállt Fernando Alonsóba Esteban Ocon.

Charles Leclerc úgy megsértődött, hogy a Mercedeshez akar igazolni

Miután a Ferrari csapatfőnöke lemondott, az új csapatfőnök feladata lesz maradásra bírni a Charles Leclerc-t.

És ezt olvastad már?
Michael Schumacher is ezzel kezdte – a Ford visszatér a Formula–1-be
További cikkeink a témában