Felmerült az amolyan inverz DRS bevezetése.
A Forma–1-ben időről időre találkozhatunk olyan csapattal és/vagy pilótával, amely és aki egyeduralkodója a sportágnak. Hogy csak a közelmúltba nézzünk vissza, ott van például a Red Bull és a Mercedes, illetve Sebastian Vettel és Lewis Hamilton (de talán már Max Verstappen is közéjük sorolható). A maguk csúcsán ők mind olyan fölényben voltak a többiekkel szemben, hogy lényegében valódi ellenfelek nélkül versenyeztek.
A F1 az izgalom fokozásáért pedig egy olyan technikai szabálymódosítás, pontosabban olyan aerodinamikai elem bevezetésén gondolkodik a 2026-os autók kapcsán, amely képes lenne belassítani az élen haladót versenyzőt.
Ez az aktív aerodinamikai rendszer, amolyan fordított DRS lenne, azaz nem a hátulról jövőt gyorsítaná a hátsó szárny nyitásával fellépő légellenállás csökkenésével, hanem elől álló autót lassítaná a légellenállás növelésével.
Az F1 leköszönő sportigazgatója, Ross Brawn ezzel kapcsolatban elmondta, hogy egyáltalán nem biztos, hogy bevezetik, „de ez egy lehetőség”
(Forrás: Gpfans.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: