Ross Brawn megmagyarázta azt, amire még a Red Bull sem kíváncsi.

Max Verstappen és Daniel Ricciardo bakui agymenésével kinyírta saját magát és a Red Bullt is. Az, hogy ki volt a hibás, valójában egyáltalán nem érdekli a csapatot – a pilótákat (mindössze) nyilvános bocsánatkérésre kötelezték.

Az F1 sportigazgatója, Ross Brawn úgy látja, hogy egyik versenyző sem volt hibás, az aerodinamikai szabályok tehetnek a dologról:

„Miután Daniel kiválasztotta a támadási irányt, Max pedig irányt váltott, hogy lezárja a rést, az ausztrál gyakorlatilag nem uralta többé az autóját. (...) A Verstappen autója által Ricciardónál kiváltott leszorítóerő-vesztés elkerülhetetlenné tette az ütközést. A kanyarodásnál gyakran gondolunk a leszorítóerőre, de a fékezésnél biztosított tapadása is óriási. Ha az aerodinamikai tapadás eltűnik a fékezésnél, elkerülhetetlenül az történik, amit vasárnap láttunk.”

Brawn szerint ez a kis affér rámutatott arra, hogy miért kell versenyzésre alkalmasabbá tenni az autókat. A 2019-es szabályváltoztatásoknak pedig ez a célja:

Lenyomták a csapatok torkán: így lesz izgalmasabb az F1 2019-től

Megvannak a Forma–1 2019-es szabályváltozásai.

(via / fotó: The Times)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

Még több erő és luxus a Land Rover Defenderben

További cikkeink a témában