A szabály szerint sokkal nagyobb mértékben kellett volna szankcionálni a Ferrari-pilótát.
A Japán Nagydíjon, pontosabban utána Charles Leclerc-t kétszer is megbüntették a Max Verstappennel történt incidense miatt, kapott
- egy 5 másodperces büntetést az ütközésért, és
- egy 10 másodperces büntetést, mert sérült autójával nem ment ki azonnal a boxba.
Ez így együtt ugye 15 másodperces büntetést jelent, amivel egyébként a fiatal monacói a leintést követően a 6. helyről a 7. helyre csúszott vissza. Azt gondolhatnánk, ahhoz képest, hogy az FIA először nem is akarta kivizsgálni az esetet, megkapta méltó büntetését a Ferrari-pilóta, valójában azonban még keveset is kapott.
Ugyanis a szabály kimondja a Leclerc-féle vétségek esetében, hogy a hibás félnek 10 másodperces stop-and-go jár, kivéve(!), ha a büntetés mértékét az utolsó három körben vagy a futam után határozzák meg, mert abban az esetben 30 másodpercet kell hozzá adni a versenyző idejéhez jár, vagyis
Leclerc-nek valójában 5+10 helyett 5+30, azaz 35 másodperces büntetést kellett volna kapnia, amivel a 7. helyett a 12. helyre csúszott volna vissza.
De legalább...
(Forrás: racefans.net, gpblog.com, fotó: Getty Images)