A szabály szerint sokkal nagyobb mértékben kellett volna szankcionálni a Ferrari-pilótát.

A Japán Nagydíjon, pontosabban utána Charles Leclerc-t kétszer is megbüntették a Max Verstappennel történt incidense miatt, kapott

  • egy 5 másodperces büntetést az ütközésért, és
  • egy 10 másodperces büntetést, mert sérült autójával nem ment ki azonnal a boxba.

Ez így együtt ugye 15 másodperces büntetést jelent, amivel egyébként a fiatal monacói a leintést követően a 6. helyről a 7. helyre csúszott vissza. Azt gondolhatnánk, ahhoz képest, hogy az FIA először nem is akarta kivizsgálni az esetet, megkapta méltó büntetését a Ferrari-pilóta, valójában azonban még keveset is kapott.

Ugyanis a szabály kimondja a Leclerc-féle vétségek esetében, hogy a hibás félnek 10 másodperces stop-and-go jár, kivéve(!), ha a büntetés mértékét az utolsó három körben vagy a futam után határozzák meg, mert abban az esetben 30 másodpercet kell hozzá adni a versenyző idejéhez jár, vagyis

Leclerc-nek valójában 5+10 helyett 5+30, azaz 35 másodperces büntetést kellett volna kapnia, amivel a 7. helyett a 12. helyre csúszott volna vissza.

De legalább...

Leclerc mindent magára vállalt

Szerinte nem kérdés, ki a hibás.

(Forrás: racefans.net, gpblog.com, fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés