Mert nem jöttek be a gyorsan kopó abroncsok.

A 2019-es idényben egy viszonylag váratlan problémával találkoztak a csapatok, pontosabban a pilóták: a gumikezelés nehézségeivel, amely sokkal nagyobb jelentőséget nyert idén, mint a korábbi években.

A Ferrari például részben ennek is köszönheti nyeretlenségét, ugyanakkor az aktuális szezonban Lewis Hamilton és Max Verstappen is megmutatta már több alkalommal, hogy mennyit jelent, ha valaki okosan tud a határon autózni a gyorsan kopó abroncsokkal.

Mindenesetre az FIA most összeszedte, milyen abroncsokat szeretne látni az F1-ben a 2020-ban és a 2021-ben, a dokumentumot pedig elküldte a csapatoknak (véleményezésre), illetve a sportág hivatalos gumiszállítójának, a Pirellinek.

A három legfontosabb dolog:

  • szélesebb működési tartomány
  • kisebb túlmelegedési hajlam
  • alacsony kopás

(Forrás: f1i.com, vezess.hu, fotó: Pirelli Motorsport)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában