Egyértelműen fogalmazott a szövetség.

Az elmúlt időszakban többször is lehetett hallani arról, hogy új istállók szeretnének csatlakozni az F1-be (ott van például az 1978-as F1-világbajnok Mario Andretti fia, Michael, aki nemrég jelezte, hogy 2024-től szeretnének önálló csapattal csatlakozni a sportághoz, és már a jelentkezésüket is beadta, valamint az ázsiai Panthera Team Asia F1 neve is időről időre előkerül). Az FIA ugyanakkor inkább szeretné megtartani a jelenlegi fenntarthatóbb, tízcsapatos rendszert, és ezt (ismét) megerősítette a szövetség szóvivője:

„Az FIA jelenleg nincs abban a helyzetben, hogy fontolóra vegye vagy kommentálja a potenciális újonnan induló csapatok Forma–1-es világbajnoksággal kapcsolatos érdeklődési nyilatkozatait vagy jelentkezését.”

Utoljára 2016-ban csatlakozott új csapat az F1-hez a Haas személyében, az amerikai istálló érkezését csak egy hosszadalmas ellenőrzési folyamat végén hagyták csak jóvá, amely során többek között pénzügyi és technológiai felkészültségét is alaposan megvizsgálták.

Az F1 nevezési díja egy újonnan érkező csapat számára egyébként 200 millió dollár (a 2021–2025-ös időszakra), ezt a horribilis összeget pedig a már meglévő csapatok között osztanák szét, ezzel kompenzálva, hogy az új istálló érkezésével az F1 bevételeit többfelé kell osztani.

(Forrás: The Race, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Idéntől megváltozik az F1 pontrendszere

Számos változás lesz a 2022-es szezonban.

Megkavarják az F1-es hétvégék lebonyolítását

Az FIA közétette a 2022-es szezon időtervét, örülhetnek a pilóták, a szerelők és a csapatok.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Elmaradt a São Pauló-i Nagydíj időmérője

A csapatutasítás győzött a São Pauló-i sprintfutamon

További cikkeink a témában
Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni
Hirdetés