Számos változás lesz a 2022-es szezonban.
Nagy változásokon megy át a Forma–1, idéntől ugyanis életbe lép – a szakértők szerint – a sportág valaha volt legnagyobb változását hozó aerodinamikai szabálymódosításokat, amitől azt remélik, hogy minden eddiginél jobban összerázza (értsd: közelebb hozza egymáshoz) a mezőnyt. Ezen felül a huszonhárom futamból álló rekordhosszú idény versenyhétvégéinek lebonyolítása is megváltozik a pilóták, szerelők és csapatok nagy örömére:
Mostanra pedig az is kiderült, hogy a pontrendszer is módosul, igaz, csak a kvalifikációs versenyek esetében, idéntől ugyanis az első három helyezett helyett már az első nyolc kap (8-7-6-5-4-3-2-1) pontot a három sprintfutamon (Emilia-Romagna-i Nagyíj, Osztrák Nagydíj és Brazil Nagydíj) – és a neve is csak egyszerűen sprintre módosul:
Even more points up for grabs in Sprint in 2022 ?#F1 pic.twitter.com/qlkQ0zrChN
— Formula 1 (@F1) February 14, 2022
Valamint a rövidített futamok pontozása is megváltozik – ezt egyébként a tavalyi Belga Nagydíjnak köszönhetjük, ahol a zord időjárási körülmények miatt a pilóták csak a biztonsági autó mögött tudtak éppen annyi kört megtenni, hogy fél pontokat kaphassanak. Idéntől viszont elhagyják a fél pontokat, így alakul a pontozás:
Idéntől a pénteki időmérő edzés győztese indulhat pole pozícióból a vasárnapi futamon, és nem pedig a szombati sprint első helyezettje.
A szezon két háromnapos téli teszttel indul, február 23. és 25. között Barcelonában, március 11. és 13. között pedig Szahírban tesztelnek a csapatok, az első futamot pedig március 20-án rendezik Bahreinben.
(Fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: