Számos változás lesz a 2022-es szezonban.

Nagy változásokon megy át a Forma–1, idéntől ugyanis életbe lép – a szakértők szerint – a sportág valaha volt legnagyobb változását hozó aerodinamikai szabálymódosításokat, amitől azt remélik, hogy minden eddiginél jobban összerázza (értsd: közelebb hozza egymáshoz) a mezőnyt. Ezen felül a huszonhárom futamból álló rekordhosszú idény versenyhétvégéinek lebonyolítása is megváltozik a pilóták, szerelők és csapatok nagy örömére:

Megkavarják az F1-es hétvégék lebonyolítását

Az FIA közétette a 2022-es szezon időtervét, örülhetnek a pilóták, a szerelők és a csapatok.

Mostanra pedig az is kiderült, hogy a pontrendszer is módosul, igaz, csak a kvalifikációs versenyek esetében, idéntől ugyanis az első három helyezett helyett már az első nyolc kap (8-7-6-5-4-3-2-1) pontot a három sprintfutamon (Emilia-Romagna-i Nagyíj, Osztrák Nagydíj és Brazil Nagydíj) – és a neve is csak egyszerűen sprintre módosul:

Valamint a rövidített futamok pontozása is megváltozikezt egyébként a tavalyi Belga Nagydíjnak köszönhetjük, ahol a zord időjárási körülmények miatt a pilóták csak a biztonsági autó mögött tudtak éppen annyi kört megtenni, hogy fél pontokat kaphassanak. Idéntől viszont elhagyják a fél pontokat, így alakul a pontozás:

Idéntől a pénteki időmérő edzés győztese indulhat pole pozícióból a vasárnapi futamon, és nem pedig a szombati sprint első helyezettje.

A szezon két háromnapos téli teszttel indul, február 23. és 25. között Barcelonában, március 11. és 13. között pedig Szahírban tesztelnek a csapatok, az első futamot pedig március 20-án rendezik Bahreinben.

(Fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Az FIA elárulta, ki lenne a világbajnok, ha a bíróság helyt ad a Mercedes óvásának

Ki ne emlékezne a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj izgalmaira, a sportfelügyelői döntések káoszára.

Olyan bőkezű búcsúajándékot kapott Bottas a Mercedestől, hogy nem is tudja hova tenni

Az F1-es világbajnokok életében sem nevezhető szokványos dolognak az ilyen ajándék.

Brutális összegű szerződést kötött a Red Bull

Anyagi gondja biztosan nem lesz idén Max Verstappen csapatának.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés