A kupé-SUV-ok divathullámának nyomása a Renault-t is lépésre kényszerítette. Így hát megcsinálták az eredetileg keleti piacokra készült Arkana európai verzióját.

Na tessék, már a címben hazudok: az Arkana nem is új. A Renault 2018-ban mutatta be először a Dacia Duster műszaki alapjaira épített, az orosz piacra szánt modellt. De mégsem hazudtam, mert az európai piacra kerülő, először tavaly szeptemberben megvillantott Arkana hiába néz ki nagyjából ugyanúgy, mint az orosz, ez a kocsi már a CMF-B padlólemezre épül, technikája, biztonsága, vezetéstámogatása pedig a legkorszerűbb Renault-ké. A hozzánk kerülő kocsikat nem is Oroszországban, de nem is az EU-ban gyártják, hanem Dél-Koreában.

A távoli gyártás miatt legalább három hónapos szállítási határidőkkel kell tervezni, de ez valószínűleg nem riasztja el a csapott far által elvarázsolt megrendelőket. A Renault importőre azt mondja, a hazai kereskedéseket szinte ostrom alatt tartják az ügyfelek: mindenki kupé-SUV-ot akar venni!

A 2,72 méteres tengelytávú, négy és fél méternél hosszabb Arkana egy Megane méretű kompakt autó, divatos, kupé-SUV-os dizájnnal, utcai autós technikával. Összkerékhajtással nem kapható, dízelmotoros verzió sincs, és meglepő módon kézi váltóval sem kérhető. Az autó egyelőre kizárólag az 1,3 literes, mild-hibrid rendszerrel kiegészített, 140 lóerős turbós benzinmotorral (TCe 140) vagy az 1,6 literes szívó benzinmotorból és a mellette dolgozó két villanymotorból álló 145 lóerős fullhibrid hajtással (E-TECH 145) vihető haza.

A kevésbé hibrid motorral katalógus szerint kb. egy liter benzinnel fogyaszt többet százon az autó (5,8 ill. 4,9 l/100 km hivatalosan). Hosszú évek hibrides és nem hibrides autós újságírói tapasztalataink alapján mi azt mondjuk, a valós különbség városban ennél jóval nagyobb lehet a fullhibrid előnyére, míg autópályán vélhetőleg ugyanannyit eszik majd a két kocsi azonos tempó mellett. A két motorváltozat csomagtere a hibrid akkujának helyigénye miatt nem egyforma, 513 illetve 480 literrel lehet gazdálkodni.

A hazai piaci bevezetésről szóló mai online sajtótájékoztató legfontosabb új információja az volt, hogy pontosan mennyibe is kerül itthon a kocsi. Az alaposan elszállt autóárak ismeretében talán nem meglepő, hogy a belépő modellért, a 140 lóerős mild hibrid benzinesért is több mint kilencmilliót kérnek:

Renault Arkana Zen Intens RS Line
TCe 140 EDC mHEV 9.299.000 Ft 10.249.000 Ft 11.199.000 Ft
E-TECH Hybrid 145 9.899.000 Ft 10.849.000 Ft 11.799.000 Ft

A részletes árlista a választható extrák felárával együtt ide kattintva érhető el a Renault hazai weboldalán, pdf-ben. A lista még nem teljes, nem szerepel rajta az elvileg már létező legerősebb, 160 lóerős mild hibrid változat. Nyugalom, lesz az is, de majd csak valamikor a nyár folyamán kerül be a magyar kínálatba. Konnektorról is tölthető, zöldrendszámozható hibrid Arkana viszont egyelőre nincs és híreink sincsenek arról, hogy a későbbiekben várható-e ilyen verzió.

Nem az Arkana ám ez egyetlen új francia kompakt kupé-crossover!

Első tesztkörünk az új Citroen C4-gyel

Régóta várták már ezt a Citroënt a márkarajongók és szerintünk elégedettek is lehetnek vele.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés