Az S-osztály mindig is élen járt a technikai újítások bevezetésében, és ez az idén érkező új generációval sem lesz másként. A Mercedes csúcsmodellje tele lesz érintőképernyővel, és szinte a gondolataidat is kitalálja.

A Mercedes elkezdte az S-osztály új generációjának bevezetését azzal, hogy apránként osztja meg az információkat az újdonságról. Elsőként a műszerfalat mutatják meg, és mivel az S-osztály mindig is elsőként vezette be a technikai újításokat az autóiparban, nem meglepő, hogy a következő generációban is lesz egy pár érdekesség.

Már a jelenlegi S-osztályban is két színes képernyőt találsz a műszerfal tetején, és a legújabb trendnek megfelelően az utódjába még több, még nagyobb kijelző kerül. A kormánykerék mögött ezúttal is egy

képernyő mutatja a műszereket, méghozzá úgy, hogy a Mercedes szerint 3D szemüveg nélkül is térbeli hatást kelt majd a kép.

A középkonzolra egy 12,8 colos, álló formátumú, nagyfelbontású érintőképernyő kerül, ahol minden mást lehet kezelni,

még a klímaberendezést is. A megoldással az elődjéhez képest 27-tel csökkent a hagyományos gombok száma, az érintőképernyőn kívül gesztusokkal és hangparanccsal is lehet irányítani a rendszert, 27 nyelven tud beszélgetni veled az autó.

A képernyő alsó élére ujjlenyomatolvasó került, de hang- és arcfelismerés is működik, amivel biztonságosan azonosítja a vezetőjét az S-osztály.

A kormánykeréken is érintőgombok vannak, a szélvédőre pedig óriási, 77 colos méretben vetít a head-up display, a navigáció kiterjesztett valósággal mutatja meg, melyik utcába fordulj be.

A hátsó ülésekhez még három érintőképernyő került, ahol tévét nézni, internetezni lehet, de a sofőr is egyszerűen megoszthat tartalmat az elsőről a hátsó kijelzőkre. A legizgalmasabb mégis az utastéri asszisztens lesz, ami

a fedélzeten lévő kamerákkal és okos algoritmusokkal szinte a gondolataidat is kitalálja, de legalábbis érti a testbeszédet.

Ha például a vállad mögött a hátsó szélvédőre nézel, akkor az asszisztens automatikusan felhúzza az árnyékolót. Ha sötétben a melletted lévő ülésre nézel, akkor felkapcsol a belsőtéri világítás, és csak a külső visszapillantó tükörre kell nézni, hogy azt állítsd be. A napfénytető elhúzásához is elég legyinteni a fejed felett, és különféle gesztusokra saját funkciókat is el tudsz menteni.

Ez is érdekelhet:

Formába hozta a Mercedes a bivalyerős E 63 AMG-t

612 lóerős biturbó V8-as motorral, akár kombiként is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában