Nagyban tartott az űrkorszak, amikor a Toyota előállt egy apró sportkocsi tervével. Az 1962-ben bemutatott Publica Sports legérdekesebb részlete, az eltolható tető nem került gyártásba.
A hatvanas évek elején Publica néven gyártott praktikus kisautót a Toyota, és már akkor törték a fejüket egy izgalmasabb, sportosabb modellen, amivel a fiatalabb vásárlókat is megfoghatják. 1962-ben a tokiói autószalonon leplezték le ezt a prototípust, amit a formáján és a motorján kívül a rendhagyó beszállása is érdekessé tett.
A bemutatása idején az űrutazás és a sugárhajtású repülés foglalkoztatta az embereket,
és ez visszaköszön a Publica Sports formáján. A buborékformájú tetejét a vadászgépek pilótafülkéje ihlette, és beszállni is hasonlóan kellett, a hagyományos ajtók helyett az egész tető hátracsúsztatásával lehetett elérni az utasteret.
Az alapokat adó kisautó lapos építésű bokszermotorja és hátsókerék-hajtása nagyszerű alapokat adott a sportkocsihoz,
ami néhány éven belül gyártásba is került. A sínen csúsztatható tető nem lett volna elég praktikus a szériamodellhez, de a Sports 800 néven bemutatott végleges modell formáját ez a koncepció ihlette.
Minden Toyota sportkocsi őse volt az 1965-től gyártott Sports 800, amiben 790 köbcentis, 45 lóerős motor dolgozott, és ez elég is volt a csupán 600 kilogrammos kisautóhoz.
A Publica Sports tanulmányból csak két példány készült, és egyik sem maradt fenn, de néhány éve a típus mérnökei, akik akkor már a hetvenes-nyolcvanas éveikben jártak, építettek egy replikát belőle. A gyár mindenben támogatta őket, az eredményt pedig a Toyota múzeumában állították ki.