Ha a világ összes pénze a tiéd lenne, akkor sem kaphatnád meg a Pagani Zonda R-t, mert alig találni belőle eladót. Most mutatunk egyet, amit elképesztő összegért kínálnak.
Horacio Pagani mesterműve a Zonda, amit 1999-ben mutattak be a genfi autószalonon, és még mindig megakasztja a szavad, ha látsz egyet. 2007-ben jött ki a pályára szánt változata, a Zonda R, aminek a fejlesztésénél nem kellett megfelelniük a forgalomba helyezés követelményeinek, ezért egy minden szempontból elképesztő gépet alkottak.
Az eredeti 7,3 literes motor helyére a Mercedes-Benz CLK GTR-ből származó 6 literes, V12-es AMG-motor került,
750 lóerős teljesítménnyel és hatfokozatú szekvenciális váltóval. A szénszálas anyagból és titániumból épült, még masszívabb felépítésű Zonda R ezzel 2,7 másodperc alatt gyorsul százra és a végsebessége eléri a 370 km/órát.
6 perc 47 másodperces köridővel a Zonda R még mindig tartja a nem sorozatgyártású, de szériamodellre épülő benzines szuperautók rekordját a Nürburgringen.
A Pagani szerint összesen 15 példányt építettek belőle, az RM Sotheby’s forrásai szerint azonban csak tízet, az biztos, hogy a képeken látható példány az ötödik.
Nem mindet alakították át a Pagani-gyárban a még kiélezettebb Evolution változatra, de ezt éppen igen.
A Zonda R teljesítményét 800 lóerőre növelték, a kerekeket magnéziumból készültre cserélték, a nagy hátsó szárnyon kívül szereltek rá egy kisebbet, és az első részét is plusz légterelőkkel látták el a nagyobb leszorítóerő érdekében.
A képeken látható, festetlen szénszálas karosszériájú példány még csak 1016 kilométert futott.
A legtöbb Zonda R a gyűjtemények féltve őrzött kincse, és csak ritkán találni belőle eladót. Most itt egy ilyen pillanat: az RM Sotheby’s kínálatában felbukkant Paganiért 6,5 millió dollárt, azaz csaknem kétmilliárd forintnak megfelelő összeget kérnek.