Egy kamion szankcionálta a mulasztásait.
Újabb tanulságos videót töltött fel a gyorsforgalmi utakat üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) a Facebookra. A forgalomfigyelő kamera rögzítette, ahogy az autópálya belső sávjában dolgoznak az útkezelő szakemberei, amit bójákkal és hatalmas, villogó nyíllal jeleztek a közlekedőknek, sőt, ahogy az MKIF írja, „a tereléseinket mindig több kilométerrel korábban ún. változtatható jelzésképű táblákon, majd a munkavégzés előtt 500 méterrel 100-as, 250 méternél 80-as és a munkavégzés magasságában 60-as sebességkorlátozó táblákkal jelezzük”, tehát bőven volt idő felkészülniük a vezetőknek.
Ez sajnos nem sikerült annak a C-Merci-sofőrnek, akit teljesen váratlanul ért, hogy megszűnik a belső sáv, és ezért fékeznek az előtte haladók.
- Nem figyelte a terelést jelző táblákat,
- nem vette észre az igazán feltűnően jelzett terelést,
- nem tartotta be a követési távolságot,
- amikor észlelte, hogy nem fog tudni megállni az előtte fékezők előtt, nem balról kerülte ki őket, ahol bőven lett volna még helye és ideje megállni a munkavégzést biztosító teherautó mögött,
- hanem jobbra rántotta a kormányt, két kamion közé, de nem gázt adott, hogy esélye legyen elmenekülni a második elől, hanem állóra fékezte az autóját. A kamionvezetőnek sansza sem volt megállni.
Messzire vezető probléma, hogy a jogosítvánnyal rendelkező vezetők nagyon része egyáltalán nincs felkészítve-felkészülve a vészhelyzetek kezelésére, vezetéstechnikai bravúrok végrehajtására – de a mercedeses esetében erre nem is lett volna szükség, ha egyszerűen csak figyel és szabályosan vezet.
Ez is érdekelhet: