A Citroën ismét újraértelmezte a kompakt autók kategóriáját, és egy olyan egyedi formájú ötajtós crossoverrel állt elő, aminek teljesen elektromos hajtású változata is lesz.
Nem először vállal be merész formát a Citroën, 2014-ben a fiatalos stílusával és lényegre törő berendezésével a C4 Cactus rázta fel a kategóriát, most pedig a C4 új generációja is bátran eltér a megszokottól. Az újdonság egy kupéformájú ötajtós crossover, ami a márka legújabb arculatát kapja, de lejtőshátú alakjával az idén éppen ötvenéves GS-re is emlékeztet.
A méreteiről és a műszaki tartalmáról még nem árult el semmit a Citroën, a részleteket csak június 30-án mondják el az új C4 premierjén. Azt azonban már most lehet tudni, hogy ezt a modellt is kényelemre hangolják,
megkapja a progresszív hidraulikus ütközővel ellátott felfüggesztést és a komfortos tömésű üléseket,
valamint egy világújdonságot, amit csak két hét múlva fednek fel.
A belső térről is mutatott egy képet a Citroën, és az új generációs C4-ben is
benne lesz a digitális műszeregység, a méretes érintőképernyő és a plexire vetítő head-up display.
A tágasnak ígért utastér a francia márkától megszokott módon tele lesz praktikus tárolóhelyekkel, és a C4 Cactusszal ellentétben a klímaberendezésnek megmaradt a saját kezelőfelülete.
Az új C4-et lehet majd választani benzines, dízel és elektromos változatban, az utóbbi neve ë-C4 lesz. A teljesítményét és a hatótávját még nem tudni, de nem lennénk meglepve, ha a PSA többi újonnan megjelent elektromos autójához képest 136 lóerős villanymotor, 50 kilowattórás akkumulátor és 300 kilométer feletti hatótáv jellemezné. Június végén minden kiderül.