A nyár elején már próbálkoztak vele, de akkor elmosta őket az eső, most azonban rekordot döntött a Nürburgringen a Subaru WRX STI. A leggyorsabb négyajtós lett, sőt, a Porsche 918 Spyder köridejét is beérte.

6 perc 57,6 másodperces idejével új rekordot döntött a Nürburgringen a Subaru, mostantól a WRX STI a leggyorsabb négyajtós a pályán. Milyen típusokat előzött meg? Például az Alfa Romeo Giulia Quadrifogliót és a Porsche Panamera Turbót, méghozzá nem kevéssel. Mindkét ötszáz lóerős szedánnak több mint fél percet adott.

A hét perc alatti idejével simán lekörözött olyan legendákat, mint a Nissan GT-R Nismo, a Lexus LFA vagy a Mercedes-AMG GT R. Sőt, már a szuperautók ligájába került, a Porsche 918 Spyder és a Lamborghini Aventador SV közvetlen közelébe.

Persze nem egészen szériaautóról van szó, mint ahogyan azt már sejthetted.

Subaru WRX STI Type RA NBR Special a neve a rekorderautónak, amiből az RA a Record Attempt rövidítése, az NBR pedig nyilván a Nürburgringet jelzi. A karosszériát hatalmas szárnnyal, diffúzorral és bukócsővel látták el, a kétliteres, turbós bokszermotort nagyobb töltőnyomással 600 lóerősre pumpálták, ami a WRC szekvenciális váltójával hajtja a slick abroncsokkal szerelt négy kereket.

Lehet, hogy nem sorozatgyártású, de ez most a leggyorsabb négyajtós a Nürburgringen.

Hamarosan pedig megérkezik a szériaváltozata is. Nem titkolja a Subaru, hogy a WRX STI Type RA közúti változatán dolgozik, és még ha nem is lesz benne bukócső és a teljesítménye is szerényebb lesz hatszáz lóerőnél, ilyen szuperautókat maga mögött hagyni így sem kis eredmény.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ha ezek vannak otthon nálad, akkor igazi nőcsábász vagy – Avagy tárgyak, amitől izgalmas lesz egy randi otthon

Melyik is lett az év autója? Ha mindent tudsz a díjról, akkor ez a te kvízed

650 lóerős és virtuális váltó is van a Kia EV6 GT-ben

További cikkeink a témában