A Mulsanne a Bentley legnagyobb és legfényűzőbb modellje volt, de a pályafutása idén véget ér. A gyártásának befejezésével a 6,75 literes V8-as motorja is búcsúzik.

2010-ben jelent meg a Mulsanne az Arnage utódjaként, mint a Bentley legnagyobb limuzinja, és a gyártása idén véget ér. Most kiderült, hogy nem lesz közvetlen utódja, a helyét az egy mérettel kisebb, de vadonatúj fejlesztésű Flying Spur veszi át, aminek a Continental GT adja az alapját. A Bentley egy limitált szériával int búcsút a klasszikus típusnak.

Az 5,76 méter hosszú Mulsanne távozásával együtt a 6,75 literes biturbó V8-as motor gyártása is véget ér,

amit több módosítás után immár 60 éve készített a Bentley. A búcsúmodellben 530 lóerőre és 1100 Nm nyomatékra képes, és az érdekessége, hogy az összeszerelést végző szakember helyett ezen a modellen a Bentley vezérigazgatója látja el az aláírásával.

A szárnyas B-alakú emblémával szerelt Mulsanne több apró részletben is eltér a többitől,

például a szellőzőnyílások elzárására szolgáló fogantyúk vége a Bentley olajbetöltő nyílásának kupakját mintázza, a számlapok hátterében pedig a motorról készült metszetrajzok láthatók. A limitált szériából csak 30 példány készül.

Ez is érdekelhet:

Sportos arisztokrata lett az új Bentley Flying Spur

5,3 méter, 12 henger, 635 lóerő.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés