Sok mai hétköznapi sportautó röhögve autózná körbe azokat a csodákat, amiket nemrég még posztereken ragasztottak ágyuk fölé a kamaszfiúk.

A csodás Lamborghini Miura, a középmotoros BMW M1, Thomas Magnum (pontosabban a főnöke) Ferrarija, az első Porsche 911 Turbo, az 1986-os James Bond gyönyörű Aston Martin V8 Vantage rakétákkal is felszerelt autója: elérhetetlen csodák, elképzelhetetlen erővel, iszonyú menetteljesítményekkel. Ugye?

Hitte volna bárki, aki élt már akkor, amikor ezek a kocsik voltak az autóipar csúcsteljesítményei, hogy a 300+ lóerő, a 250 km/h nem is olyan sokára tömeggyártók tömegmodelljeinek katalógusában szerepelnek majd? Hogy a hétköznapibb családi autók áránál alig többért meg lehet kapni ugyanazokat a számokat, ugyanazt az erőt, amit ezek a kocsik tudnak? Hát én biztosan nem. Aztán most tessék:

Lamborghini Miura. 1966 és 73 között mindössze 764 példány készült belőle. Az alapmodell 3,9 literes V8-as motorja 350 lóerőt tudott, ami 7 másodperces 0-100-hoz és 276 km/h-s végsebességhez volt elég. Az első széria újonnani ára (20 ezer dollár az USÁ-ban) ma forintban mintegy 50 milliónak felelne meg
Volvo S60 T8: 390 lóerő, 18,12 millió forint. 0-100 km/h: 4,9 s. Na jó, a végsebesség 180 km/h, mert a Volvo ma ennyiben korlátozza minden autóját, de már van tuningcég, ami visszaállítja az eredeti 250 km/h-s limitet, ami ugyan nem éri el a Miura katalógusadatát, viszont a 4x4-es családi Volvo még ennél a tempónál is kormányozható, csendes és kényelmes marad, ami a Miuráról nem mondható el
BMW M1: 1978 és 81 között 453-at gyártottak belőle. 3,5 literes soros, hathengeres motorja 277 lóerős, a kocsi 5,6 másodperc alatt van százon, végsebessége 262 km/h. Újonnani ára százezer márka körül volt, ami ma kb. 42 millió forint lenne
A mai BMW, amelynek nevében szerepel az 1 is és az M is, az M135i xdrive, 306 lóerővel, 4,8 másodperces 0-100-zal, 250 km/h-ra korlátozott, de ügyeskezű német tunereknél felszabadítva 275 km/h feletti végsebességgel. Új ára itthon ma 16,8 millió forint
Ferrari 308 GTS: Magnum főnökének autója. Az 1977 és 1983 között gyártott modell injektoros, amerikai változatának 2,9 literes V8-as motorja mindössze 214 lóerőt tud, végsebessége 240 km/h, gyorsulása 100 km/h-ig 7,8 másodperc. A kocsi új ára 45 ezer dollár körül alakult Amerikában, ami mai áron 44 millió forint lenne
A 8-as Golf GTI kétliteres, négyhengeres motorja 245 lóerős. A 0-100-at 6,3 másodperc alatt abszolválja, végsebessége 245 km/h. Mindezt 11,5 millióért
A Porsche 911 első turbós motorja 1975-ben három literből 260 lóerőt produkált, ami 250 km/h-ra és 6 másodperces 0-100-as gyorsulásra volt elég. Került mindez akkor 66 ezer dojcsmárkba, mai áron kábé 42 millió forintba
A Toyota Yaris GR 1,6 literes, háromhengeres turbómotorból adja a 260 lóerőt. Végsebessége elektronikusan limitált 230 km/h-ban, de felszabadítva bőven 250 fölé futna. A 0-100-as sprintet összkerékhajtásával 5,5 másodperc alatt teljesíti. Mindezt 12 millió mai forintért
Az 1987-es James Bond-film (és sok másik film, köztük a bérgyilkosos Max et Jérémié, amit szeretettel javaslunk megnézni, ha netán kimaradt!) egyik főhőse, az Aston Martin V8 Vantage 5,3 literes V8-asából leghíresebb változatában az 5340 köbcentis, Chrysler-eredetű blokkból 358 lóerő jött ki, ami kézi váltóval 5,2 másodperces 0-100-hoz és 273 km/h-s végsebességhez volt elég. A kocsi 20 ezer fontos újonnani ára mai árra átszámítva 48 millió forint lenne
A Tesla Model 3 legerősebb, Performance változatának sehány köbcentis elektromos motorjai 490 lóerős rendszerteljesítményt tudnak. A 0-100-as gyorsulás 3,3 másodperc. A végsebesség viszont csupán 261 km/h: ebben a versenyszámban a 43 éves Aston azért ma is legyőzni a Teslát. Viszont a legerősebb Model 3 már 21,5 millióért odaadja ezt az iszonyú erőt

Ma már 1000 lóerőre se kapjuk fel a fejünket, ha szuper- vagy hipersportautóról van szó:

1000 lóerős McLarent alkotott a Hennessey

A világ leggyorsabb autói közé került.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Nem először váltanak kék színre a Ferrari versenyzői a Formula–1-ben

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés