A 102 éves Bentley sajtótájékoztatóján megtudtuk, hogy a cég ballag tovább a magának kijelölt úton: 2025-re jön az első villany-Bentley, 2030-ra pedig már mind az lesz.

Brexit, Covid, chipválság – és rekordeladás: ez volt a Bentley számára a tavalyi év. 2021-ben, mint nagyjából az összes luxus- és prémiummárka, minden nehézség ellenére a Bentley is rekorderedményekkel zárt. 14 695 autót adtak el tavaly, 31%-kal többet, mint 2020-ban. A cég mégsem akarja konzerválni a jelenlegi üzleti folyamatait, továbbra is tartja magát a tavalyelőtt meghirdetett átalakulási stratégiához.

Beyond100: ez a brit luxusautó-márka programjának neve, melynek végső célja  a teljes karbonsemlegesség elérése 2030-ra a teljes logisztikai láncban.

A menetrend szerint 2025-ben jön az első elektromos autó, és onnantól öt éven át minden évben bemutatnak egy-egy új, tisztán elektromos modellt. A cég tervei szerint 2026-ra már kizárólag plug-in hibrid és elektromos autók készülnek Crewe-ban, 2030-ra pedig a teljes portfólió akkumulátoros-elektromos autókból áll majd.

A második konnektoros hibrid Bentley a Bentayga PHEV után a Flying Spur PHEV (a kocsit már tavaly bemutatták.) Ezzel a várakozások szerint a Bentley-eladások mintegy ötödét már plug-in hibrid autók teszik ki majd az idén. A cégnél úgy látják, hogy a luxusautók vásárlói között is erősödik a klímatudatosság, a felelősség a jövővel kapcsolatban. A gazdagok is szeretnének hagyni egy kis levegőt és élhető világot a gyerekeiknek, unokáiknak, és már autóvásárlásukban is egyre fontosabb számukra a szén-dioxid-emisszió kérdése.

Nyolc év múlva a Bentley-gyártás már annyira kibocsátásmentes lesz, amennyire csak el tudjuk képzelni. A felhasznált vizet száz százalékban újrahasznosítják, minimalizálják a szeméttelepre jutó, nem újrahasznosítható hulladék mennyiségét, és csak megújuló forrásból származó energiát fognak használni. A folyamat legkézzelfoghatóbb első lépése, hogy a gyár területén termelő napelem-rendszert az elkövetkező két évben harmadával kibővítik: 30 ezer helyett 2024-re már 40 ezer szolárpanel lesz a Bentley-üzemek tetején és környékükön. A karbonsemlegesség jegyében szimbolikus jelentőségű lépésként még a gyári muzeális flottát (Bentley Heritage Collection) is átállítják bioüzemanyagra.

A Bentley úgy érzékeli, a munkavállalók számára is egyre fontosabb, hogy környezettudatos, a fenntarthatóság iránt elkötelezett cégnek dolgozzanak. A Beyond100 stratégiának fontos eleme, hogy a céghez továbbra is kiváló szakemberek akarjanak menni dolgozni; ez a szemlélet kell is ahhoz, hogy a Bentley tizenegyedik éve szerepelhessen megszakítás nélkül egy dolgozói elégedettséget mérő szervezet toplistáján munkaadóként.

Ezek szerint lassan már ez az autó sem lesz elég zöld a Bentley-nek a maga aprócska motorjával:

Elég vacak nyolc henger is a hatalmas Bentley Flying Spurba?

Hát persze, hogy elég. Ha lepadlózod, így is majdnem elájulsz, akkorát tol ez az óriási luxuslimuzin. Nem túlzok, tényleg!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ilyen a herceg autógyűjteménye egy adóparadicsomban

Bácsimopeddel gurult az M4-esen egy bácsi

WhatsApp-üzenetek miatt kerülhet komoly bajba az F1 az Andretti-ügyben

További cikkeink a témában