A 102 éves Bentley sajtótájékoztatóján megtudtuk, hogy a cég ballag tovább a magának kijelölt úton: 2025-re jön az első villany-Bentley, 2030-ra pedig már mind az lesz.

Brexit, Covid, chipválság – és rekordeladás: ez volt a Bentley számára a tavalyi év. 2021-ben, mint nagyjából az összes luxus- és prémiummárka, minden nehézség ellenére a Bentley is rekorderedményekkel zárt. 14 695 autót adtak el tavaly, 31%-kal többet, mint 2020-ban. A cég mégsem akarja konzerválni a jelenlegi üzleti folyamatait, továbbra is tartja magát a tavalyelőtt meghirdetett átalakulási stratégiához.

Beyond100: ez a brit luxusautó-márka programjának neve, melynek végső célja  a teljes karbonsemlegesség elérése 2030-ra a teljes logisztikai láncban.

A menetrend szerint 2025-ben jön az első elektromos autó, és onnantól öt éven át minden évben bemutatnak egy-egy új, tisztán elektromos modellt. A cég tervei szerint 2026-ra már kizárólag plug-in hibrid és elektromos autók készülnek Crewe-ban, 2030-ra pedig a teljes portfólió akkumulátoros-elektromos autókból áll majd.

A második konnektoros hibrid Bentley a Bentayga PHEV után a Flying Spur PHEV (a kocsit már tavaly bemutatták.) Ezzel a várakozások szerint a Bentley-eladások mintegy ötödét már plug-in hibrid autók teszik ki majd az idén. A cégnél úgy látják, hogy a luxusautók vásárlói között is erősödik a klímatudatosság, a felelősség a jövővel kapcsolatban. A gazdagok is szeretnének hagyni egy kis levegőt és élhető világot a gyerekeiknek, unokáiknak, és már autóvásárlásukban is egyre fontosabb számukra a szén-dioxid-emisszió kérdése.

Nyolc év múlva a Bentley-gyártás már annyira kibocsátásmentes lesz, amennyire csak el tudjuk képzelni. A felhasznált vizet száz százalékban újrahasznosítják, minimalizálják a szeméttelepre jutó, nem újrahasznosítható hulladék mennyiségét, és csak megújuló forrásból származó energiát fognak használni. A folyamat legkézzelfoghatóbb első lépése, hogy a gyár területén termelő napelem-rendszert az elkövetkező két évben harmadával kibővítik: 30 ezer helyett 2024-re már 40 ezer szolárpanel lesz a Bentley-üzemek tetején és környékükön. A karbonsemlegesség jegyében szimbolikus jelentőségű lépésként még a gyári muzeális flottát (Bentley Heritage Collection) is átállítják bioüzemanyagra.

A Bentley úgy érzékeli, a munkavállalók számára is egyre fontosabb, hogy környezettudatos, a fenntarthatóság iránt elkötelezett cégnek dolgozzanak. A Beyond100 stratégiának fontos eleme, hogy a céghez továbbra is kiváló szakemberek akarjanak menni dolgozni; ez a szemlélet kell is ahhoz, hogy a Bentley tizenegyedik éve szerepelhessen megszakítás nélkül egy dolgozói elégedettséget mérő szervezet toplistáján munkaadóként.

Ezek szerint lassan már ez az autó sem lesz elég zöld a Bentley-nek a maga aprócska motorjával:

Elég vacak nyolc henger is a hatalmas Bentley Flying Spurba?

Hát persze, hogy elég. Ha lepadlózod, így is majdnem elájulsz, akkorát tol ez az óriási luxuslimuzin. Nem túlzok, tényleg!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés