A Bentley annyira alaposan átdolgozta a Flying Spur hajtásláncát, hogy egyenesen új generációról beszél az egyébként dizájnra alig változott modellnél. A V8-as hibrid hajtáslánc a világot is képes kifordítani a sarkából.

Hagyományosan Flying Spur a neve a Bentley limuzinjának, amely mindig aktuális Continental GT alapjára épül, de ahhoz képest sportosan elegáns négyajtós karosszériát kap. A jelenlegi harmadik generációja 2019-ben mutatkozott be, és még ma is annyira jól néz ki, hogy semmi értelme nem lett volna változtatni rajta. Nem is tették, csak a hűtőmaszkon és a lökhárítókon igazítottak, még a Continental GT új fényszóróját sem kapta meg az autó.

Mégis negyedik generációról beszél a Bentley a most bemutatott új Flying Spur kapcsán, a lemezek alatt ugyanis teljesen új műszaki tartalmat találunk. Az új Continental GT-ben látott, 4 literes biturbó V8-asra épülő plug-in hibridben már a benzinmotor is 600 lóerőre és 900 Nm nyomaték leadására képes, és ehhez jön még a 190 lóerős elektromotor, amit a nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltóba építettek, és 450 azonnal ébredő newtonméterrel támogatja a dinamikus haladást.

Az új Flying Spur Speed hajtásláncának kombinált teljesítménye 782 lóerő, a maximum nyomatéka 1000 Nm, amivel szélsebesen repíti a Bentley limuzinját.
Ha kell, akkor 3,3 másodperc alatt gyorsul százra, fél másodperccel rövidebb idő alatt, mint az elődje,

a 659 lóerős W12-essel szerelt korábbi Speed. De ha úgy akarjuk, a 25,9 kilowattórás akkumulátorról tisztán elektromosan is haladhat, legfeljebb 140 km/órával, akár 76 kilométeren át. A feltöltés 11 kilowattal mehet, és közel három órát kell várakozni hozzá.

Szinte tökéletes súlyelosztásával, állandó összkerékhajtásával, elektronikusan vezérelt differenciálzárjával, hátsókerék-kormányzásával, aktív felfüggesztésével és stabilizátorával

az új Bentley Flying Spur Speed sokkal dinamikusabb annál, mint amit egy limuzintól elvárnánk.

Mégis azt mondják, hogy a Comfort módja lett érezhetően kényelmesebb, amivel minden körülmény között megőrzi luxusautós karakterét.

101-féle fényezésből választhat a Flying Spur vásárlója, a belső térben meghaladja a hétszázat a színkombinációk száma, nyolcféle fabetéttel, és aki ebből sem tud választani, a Mulliner részlegnél teljesen egyedire tudják szabni az autót.

Pompás belső terében immár mind a négy ülésen elérhető a Wellness Seating opció,

amely képes fenntartani a tökéletes testhőmérsékletünket, észrevétlenül szellőztetve és fűtve az üléseket, és út közben át is mozgatja a benne ülőket, hogy ne kelljen fáradtan kiszállniuk.

Légkondicionáló rendszere ionos légtisztítóval bővült, amely érzékeli a kinti és benti levegő részecsketartalmát, és a navigáció adatai alapján alagút elé érve automatikusan belső keringetésre kapcsol. Az utastéri klímát és az akkumulátor töltését is vezérelhetjük a telefonról, de akár távirányítós parkolásra is lehetőség van. A crewe-i gyárban kézzel összeszerelt új Flying Spur később más hajtásláncokkal is elérhető lesz.

Ez is érdekelhet:

782 lóerős plug-in hibrid az új Bentley Continental GT

Dobta a tizenkét hengeres motort a Bentley, az új Continental GT már V8-as plug-in hibrid.

Ritka kincs a Bentley Batur Convertible

Tizenhat darabot készítenek belőle, és nem lesz két egyforma.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés