A Bentley annyira alaposan átdolgozta a Flying Spur hajtásláncát, hogy egyenesen új generációról beszél az egyébként dizájnra alig változott modellnél. A V8-as hibrid hajtáslánc a világot is képes kifordítani a sarkából.

Hagyományosan Flying Spur a neve a Bentley limuzinjának, amely mindig aktuális Continental GT alapjára épül, de ahhoz képest sportosan elegáns négyajtós karosszériát kap. A jelenlegi harmadik generációja 2019-ben mutatkozott be, és még ma is annyira jól néz ki, hogy semmi értelme nem lett volna változtatni rajta. Nem is tették, csak a hűtőmaszkon és a lökhárítókon igazítottak, még a Continental GT új fényszóróját sem kapta meg az autó.

Mégis negyedik generációról beszél a Bentley a most bemutatott új Flying Spur kapcsán, a lemezek alatt ugyanis teljesen új műszaki tartalmat találunk. Az új Continental GT-ben látott, 4 literes biturbó V8-asra épülő plug-in hibridben már a benzinmotor is 600 lóerőre és 900 Nm nyomaték leadására képes, és ehhez jön még a 190 lóerős elektromotor, amit a nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltóba építettek, és 450 azonnal ébredő newtonméterrel támogatja a dinamikus haladást.

Az új Flying Spur Speed hajtásláncának kombinált teljesítménye 782 lóerő, a maximum nyomatéka 1000 Nm, amivel szélsebesen repíti a Bentley limuzinját.
Ha kell, akkor 3,3 másodperc alatt gyorsul százra, fél másodperccel rövidebb idő alatt, mint az elődje,

a 659 lóerős W12-essel szerelt korábbi Speed. De ha úgy akarjuk, a 25,9 kilowattórás akkumulátorról tisztán elektromosan is haladhat, legfeljebb 140 km/órával, akár 76 kilométeren át. A feltöltés 11 kilowattal mehet, és közel három órát kell várakozni hozzá.

Szinte tökéletes súlyelosztásával, állandó összkerékhajtásával, elektronikusan vezérelt differenciálzárjával, hátsókerék-kormányzásával, aktív felfüggesztésével és stabilizátorával

az új Bentley Flying Spur Speed sokkal dinamikusabb annál, mint amit egy limuzintól elvárnánk.

Mégis azt mondják, hogy a Comfort módja lett érezhetően kényelmesebb, amivel minden körülmény között megőrzi luxusautós karakterét.

101-féle fényezésből választhat a Flying Spur vásárlója, a belső térben meghaladja a hétszázat a színkombinációk száma, nyolcféle fabetéttel, és aki ebből sem tud választani, a Mulliner részlegnél teljesen egyedire tudják szabni az autót.

Pompás belső terében immár mind a négy ülésen elérhető a Wellness Seating opció,

amely képes fenntartani a tökéletes testhőmérsékletünket, észrevétlenül szellőztetve és fűtve az üléseket, és út közben át is mozgatja a benne ülőket, hogy ne kelljen fáradtan kiszállniuk.

Légkondicionáló rendszere ionos légtisztítóval bővült, amely érzékeli a kinti és benti levegő részecsketartalmát, és a navigáció adatai alapján alagút elé érve automatikusan belső keringetésre kapcsol. Az utastéri klímát és az akkumulátor töltését is vezérelhetjük a telefonról, de akár távirányítós parkolásra is lehetőség van. A crewe-i gyárban kézzel összeszerelt új Flying Spur később más hajtásláncokkal is elérhető lesz.

Ez is érdekelhet:

782 lóerős plug-in hibrid az új Bentley Continental GT

Dobta a tizenkét hengeres motort a Bentley, az új Continental GT már V8-as plug-in hibrid.

Ritka kincs a Bentley Batur Convertible

Tizenhat darabot készítenek belőle, és nem lesz két egyforma.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
1% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés