Nyolchengeres turbómotorral és konnektorról tölthető hibrid hajtással menti át a klasszikus luxust a modern korba a Bentley Continental GT Speed és kabrió változata, a Continental GTC.

Igazán egyedi vonás volt a luxusautók között a Bentley hajtása, a Ferdinand Piëch munkásságához szorosan kapcsolódó W12-es motor 2003-tól húsz éven át meghatározó karaktert adott az angol márkának. Az új Continental GT modellekben egy szokványos plug-in hibrid hajtás váltja, melynek fő eleme a V8-as turbómotor.

Bármilyen árnyalatban rendelhetőek a Bentley Continental GT-k, a GTC esetében pedig a vászontető színe is választható.

Nincs is annál rosszabb pillanat, amikor a genfi luxusvilla kovácsoltvas kapuján éppen olyan fekete Mercedes-AMG G 63 gurul ki, mint a szomszédé. Ezeket a kínos helyzeteket elkerülve a Bentley nagy hangsúlyt fektet az egyediségre, így a karosszéria fényezési opciói szinte végtelenek, az utastérben pedig hasonlóan színes a bőrkárpitok, a varrások és a díszbetétek választéka. Csilloghat a króm vagy táncolhat a fény a sötét karbon betéteken, a Continental GT így lehet ragyogóan elegáns vagy merészen sportos is.

Ovális fényszórójával egészen az ötvenes évek végéig nyúlik vissza a Bentley, hiszen ekkor volt utoljára szimpla lámpás autójuk szériában. A dupla fényszórók helyett most egy 120 elektronikusan vezérelt LED-del világító egység van, melyből egy fénycsík tör a sárvédők felé. Hátsó lámpája szintén ovális, a bura alá pedig mintha rubin drágaköveket szórtak volna.

Igazi túrakupé a Bentley Continental GT, melynek ülései átmozgatják az utasokat a hosszú utazás alatt.

Húsz irányban elektromosan állíthatóak és nem marad el a memória funkció sem az ülésekből, melyek fűthetőek és szellőztethetőek is, valamint masszázsprogram segít frissen tartani. A wellness programmal a rendszer átmozgatja a vezetőt és az elöl utazót, hogy egy hosszabb utazás után is kellemes és méltóságteljes legyen kiszállni Bentley-ből a Comói-tóra néző luxusszálloda előtt.

Hagyományos karja van a nyolcfokozatú automata váltónak és megmaradtak a középkonzol gombjai is. A műszerfal forgatható paneljének egyik oldalán a 12,3 colos érintőképernyő található, a másikon három analóg óra, a harmadikon pedig az utastéri dekorbetét folytatódik, így egészen letisztulttá válik a vezetői környezet.

Tizenkettő helyett most nyolc dugattyú van a gépháztető alatt, a többit a plug-in hibrid hajtás igyekszik pótolni.

Messze nem hangzik olyan nemesen, mint a korábbi W12-es, de a Bentley Ultra Performance Hybrid mindent megtesz azért, hogy ne ébresszen kétséget. Fő eleme a 4,0 literes, biturbó V8-as motor, mely önmagában 600 lóerős és 800 Nm nyomatéka van. Ellentétben a W12-essel, ennek már a hibrid rendszer miatt nincs szüksége hengerlekapcsolásra a takarékoskodáshoz.

Akár 140 km/órás sebességig is képes teljesen elektromosan haladni a Continental GT, melynek 190 lóerős villanymotorját a váltóházba integrálták, az energiát pedig egy bruttó 25,9 kWh-s akkumulátorból nyeri. A 782 lóerős rendszerteljesítményű és 1000 Nm nyomatékú kétajtós Bentley Continental GT Speed 3,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 335 km/óra a végsebessége.

Ez is érdekelhet:

Ritka kincs a Bentley Batur Convertible

Tizenhat darabot készítenek belőle, és nem lesz két egyforma.

Húsz éve készült el az első Bentley Continental GT

Búcsúznunk kell az egyik legfontosabb Bentley-től.

Lenyűgöző a Bentley W12-es motorját búcsúztató limitált széria

Húsz éven át volt meghatározó szerepe a W12-es motornak a Bentley életében.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

150 000 táncoló robotfűnyíró: a technológia a fejlesztés mögött

Óbudán vár a fotókiállítás, amit nemcsak látni, hanem tapintani is lehet

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

További cikkeink a témában
Egyedi méretre szabott öltönyök, ingek azoknak, akik különlegesre vágynak
Hirdetés