Tizenkét hengeres turbómotorjával, modern formájával és remek vezethetőségével életre keltette a Bentley-t a húsz évvel ezelőtt megjelent Continental GT.
1997 októberében jelentette be a Vickers, hogy eladja a Bentley-t is magába foglaló Rolls-Royce Motors vállalatot. Ekkoriban a BMW már motorokat és más alkatrészeket is szállított a cégnek, így logikus lépés volt, hogy tesznek egy háromszáznegyven millió fontos ajánlatot. Mielőtt egymás tenyerébe csaptak volna, megjelent a színpadon a Volkswagen, akik négyszázharminc milliós ajánlatukkal bőven a BMW fölé ígértek, és vittek mindent.
Kifizették, tehát ennek értelmében a Bentley és a Rolls-Royce gyáregységei és minden védjegy is a Volkswagen tulajdona lett.
1998-ban még mindig a BMW szállította a motorokat és egyéb alkatrészeket a V8-as Bentley Arnage-hoz és a V12-es Rolls-Royce Silver Seraph-hoz, így pontosan tudták, hol lehet sarokba szorítani a Volkswagent. A szerződésük tizenkét hónapos felmondási időt tartalmazott, ennyi idő alatt pedig lehetetlen lett volna új modellt fejlesztenie a Volkswagen birtokolta vállalatnak. Negyven millió fontért végül a BMW megvásárolta a Rolls-Royce márkát, aminek új gyárat húztak fel Goodwoodban, és még egészen 2002-ig szállítottak motorokat a kifutó Bentley és Rolls-Royce modellekhez.
2001-ben kézzel szerelték össze a W12-es motorral hajtott Bentley Continental GT kupé első prototípusát, melynek formatervét a Dirk van Braeckel által vezetett negyvenfős csapat készítette. A legenda szerint ezt az 560 lóerős autót prezentálták a Volkswagen vezetőinek egy versenypályán, ahol az egyik körben a Torsen-rendszerű összkerékhajtás meghibásodott, az autó meglassult, és hátulról beleszaladt egy Lamborghini. Mivel súlyos szerkezeti károkat szenvedett, ezért az első megépített prototípust leselejtezte a Volkswagen.
Ferdinand Piëch azonban ennek ellenére elégedett lehetett, hiszen a 2003-as Genfi Autószalonon bemutatott Continental GT hatalmas siker lett.
Prototípusa ugyan menthetetlen volt, de a legelső legyártott Bentley Continental GT húsz év után is tökéletes állapotban van, most pedig a kaliforniai Monterey-ben tartott autós rendezvényen a modern átiratát is bemutatták. A Continental GT sikere egyértelműen megmentette a márkát, és megváltoztatta a Bentley-ről alkotott képet, hiszen a korábbi modellekkel ellentétben nem egy ódon limuzin volt, hanem egy gyors és kényelmes túrakupé.
Cypress Green nevű sötétzöld fényezéssel, nyeregbarna bőrbelsővel és diófa dekorbetétekkel készült el az első Continental GT, melynek 6,0 literes, biturbó W12-es motorja 560 lóerős és 650 Nm nyomatéka van. Ezzel a több mint 2,3 tonnás, összkerekes kupé 4,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és 315 km/óra a végsebessége. Két évtizednyi fejlesztésnek azonban bőven vannak eredményei. A hamarosan leköszönő Bentley Continental GT Speed már 660 lóerős és 900 Nm nyomatéka van. 100 km/órás sebességre 3,6 másodperc alatt gyorsul, és 335-tel is száguldhat.
Tökéletesen passzoló zöld színben, nyeregbarna belsővel és modern elemekkel kiegészítve az új Continental GT Speed stílusosan néz vissza a múltra.
Csillogó krómok helyett a Monterey-ben bemutatott, egyetlen példányban készült Continental GT Speeden fekete hűtőmaszk és ablakkeretek vannak, a sportosságot a karbon elemek emelik ki, a 22 colos felniket pedig szatén sötétszürke színűre fényezték, közepükre önszintező kupak került, hogy menet közben is függőlegesen álljon a logó, mint a Rolls-Royce-okon.
Utasterében padlótól plafonig mindent nyeregbarna bőrkárpitba varrtak, melyet zöld elemekkel dobtak fel. A szintén zöld csíkkal elválasztott diófa betéteken a húsz éve bemutatott Continental GT és az új modell sziluettje jelenik meg, a kartámasz előtt pedig a 2003-as autó felnijének rajzolata.
Ez is érdekelhet: