Száz éve indult először a Bentley a híres Le Mans-i 24 órás versenyen, húsz éve pedig a hatodik győzelmüket szerezték meg, ennek alkalmából limitált szériás Continental GT és GTC modellekkel ünnepelnek.
1923-ban maga Walter Owen Bentley kérdőjelezte meg a Bentley megbízhatóságát, amikor kiderült, hogy John Duff indulni szeretne az első Le Mans-i 24 órás versenyen. Aztán lyukas benzintartály miatt hosszan szerelték a pilóta Bentley-jét, mégis a negyedik helyen futott be.
„Szerintem az egész őrültség. Senki nem fejezi be. Az autókat nem úgy tervezték, hogy 24 órán keresztül viseljék ezt a fajta terhelést.”
Ennyire nem hitt Walter Owen Bentley abban, hogy ebből bármi jó kisülhet, de annyira nem lett igaza, hogy később hét év alatt öt győzelmet ünnepelhetett Franciaországban az angol márka. Nagy kihagyás után aztán 2001-ben tért vissza a hosszútávú versenyzésbe a Bentley az EXP Speed 8-cal, amivel 2003 júniusában a hatodik győzelmet szerezték meg.
Két évtizeddel ezelőtt Guy Smith, Tom Kristensen és Rinaldo Capello 7-es rajtszámú autója autója 377 kört tett meg a Le Mans-i pályán a verseny 24 órája alatt, mindezt 214,33 km/órás átlagsebességgel.
Sötétzöld metál fényezéssel és fekete dekorelemekkel, valamint karbon kiegészítőkkel egyértelműen a motorsport világát idézik a limitált Continental GT-k.
Igazi különlegességét azonban a fekete bőrrel és alcantarával kárpitozott utastere rejti, ahol a három részre osztott, forgatható panel analóg órái között vitrin kapott helyet. A kis ablak mögött a 2003-as Le Mans-i győztes Bentley Speed 8 4,0 literes, két turbóval megfújt turbós V8-asának szelepe látható.
Nem egy másolat, hanem valóban az a kis szelep díszeleg a műszerfal közepén, mely megjárta a világ egyik leghíresebb versenyét. Az eredeti blokkot a futam után szétszerelték, és a 32 szelepből 24 darab felhasználásával összesen 48 műtárgyat készítettek.
Ezzel valóban beköltözött a Bentleybe egy kis Le Mans, egyenesen 2003-ból.
Elmaradhatatlan azonban az óra, mely új helyre került, és a szokványos 12 órás osztás helyett 24 órás, ezzel is utalva az egy teljes napon át tartó küzdelemre, ahol a pilóta mellett kiemelten fontos a csapatmunka és a megbízhatóság is.
Remek alkalom ez ismét stílusosan búcsúztatni a Bentley W12-es motorját, melyet hamarosan végleg kivezet a vállalat. A Le Mans-i limitált szériákba még a 6,0 literes, biturbó 12 hengeres motor kerül 659 lóerővel és 900 Nm nyomatékkal. Ezzel a Continental GT luxuskupé 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 335 km/óra a végsebessége. Az ilyesminek már a Mulsanne egyenesben is helye volna.
Ez is érdekelhet: