Elektromos jövő felé néz a Bentley, a fenntarthatóság pedig nem tűri meg a W12-es motort, ezért 2024 áprilisától nem gyártják majd tovább a márka védjegyének számító csúcsmotort.

Ahogyan ezekben az időkben a legtöbb autógyártó, a Bentley is kitűzte a célt, hogy az évtized végére már kizárólag elektromos autókat kínálnak majd, ezzel 0 g/km-re csökkentve a flottájuk átlagos szén-dioxid-kibocsátását. A fokozatos átállás már most világosan látható, hiszen a Bentayga és a Flying Spur modellek már kaphatóak konnektorról tölthető hajtással.

Két évtizeden át meghatározó volt a W12-es motor a Bentley életében, mely a Continental GT-ben jelent meg.

2002-ben mutatkozott be a W12-es motor, mely huszonnégy százalékkal rövidebb, mint egy hagyományos V12-es blokk. Kompakt építésének számos előnye van, de leginkább az utastérnek jut több hely a gépház mögött. Legfrissebb generációja 2015-ben mutatkozott be, a Bentayga szabadidő-autóba szerelt W12-es erősebb forgattyúházat kapott, és a súrlódás csökkentése, valamint a korróziós ellenállás javítása érdekében bevonták a hengerfalakat.

Három különálló hűtőköre közül az első a hengerfejet, a második a motorblokkot és az olajrendszert hűti, a harmadik pedig a turbófeltöltők hőterhelését csökkenti. Mindnek dedikált vízszivattyúja van, ezért külön vezérelhetőek.

Végső és egyben legerősebb változata a Bentley Batur luxuskupéba kerül 750 lóerővel és 1000 Nm nyomatékkal.

Ehhez a Mulliner mérnöki csapata átdolgozta a 6,0 literes, biturbó W12-es szívó- és a kipufogórendszerét, valamint a hűtési menedzsmentjét. Az új motor csúcsteljesítménynél így több mint egy tonna levegőt képes óránként magába szippantani.

Elképesztő fejlődésen ment keresztül a Bentley W12-ese két évtized alatt. A teljesítménye 37%-kal növekedett, a nyomatéka pedig 54%-kal, ennek ellenére a károsanyag-kibocsátása 25%-kal csökkent. Tapasztalt szakemberek csoportja kézzel állítja össze mindegyik W12-est, a folyamat hat és fél órán át tart. Több mint 105 ezer darab készült el még a huszadik évforduló előtt.

Ez is érdekelhet:

Kegyetlen próbát áll ki a Bentley pazar luxuskupéja

Csak 18 darab készül a Bentley Baturból, mégis rengeteg tesztelésen megy keresztül a pazar luxusautó.

Speed néven itt a Bentley limuzinjának sportváltozata

Most kell venni 12 hengeres Flying Spurt, amíg még lehet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés