Tizennyolc példányt készít a Bentley a fényűző, 12 hengeres luxuskupéjából. A Batur egyúttal megmutatja, hogy milyen formai megoldások jellemzik majd a Bentley-t az elektromos autók korszakában.

Minden idők legerősebb és az egyik legritkább Bentley-je is lesz a Batur, melyet bizonyára sokan tartanak majd élethosszig fűtött garázsban, de az angolok azért számítanak néhány vevőre, akiknél rendszámot is kap majd a szép vonalú kupé. Ezért közel kétéves tesztelési folyamaton ment keresztül a Batur két prototípusa, melynek során az autó tartósságát, a motort tették próbára, de vizsgálták a környezeti kompatibilitást és a napfény hatását, valamint a nagy sebességű stabilitást, az aerodinamikát, a zajt és a rezgéseket.

Ezen a szinten már kizárólag az átható és időtálló tökéletesség fogadható el.

Németországot elhagyva halad át Olaszországon, Franciaországon és Spanyolországon a Bentley fejlesztőinek 2500 kilométeres útvonala, közvetlenül utána pedig a nagysebességű tesztnek vetették alá a lila színű Baturt.

Elképesztő aprólékossággal kidolgozott részletek vannak a Baturon, melyek kizárólag ehhez az autóhoz készültnek, mint a klasszikus kerek fényszórókra emlékeztető, de vékony LED-es lámpák, valamint a hűtőmaszk rombuszmintás rácsozása, mely a hengerszögre utal.

Egyedi karosszériaelemei vannak, így találkozik a modern autóépítés a Mulliner karosszériaépítő hagyományaival.

Sportosságot és luxust egyszerre ad a Batur, melynek alapjait a Bentley Continental GT adja, de a megjelenésén túl a hajtása is minden eddigi modellt túlszárnyal. A 6,0 literes, biturbó W12-es motor 740 lóerős és 1000 Nm nyomatéka van. Ez egy 8 sebességes, duplakuplungos automataváltón át jut el az összkerékhajtásig.

Aktív kanyarstabilizátorok, elektronikusan vezérelt differenciálmű és összkerék-kormányzás adja meg a rendíthetetlen stabilitását.

Utastere kézzel készül, hibátlan minőségű bőrkárpitozással és a vevő igénye szerinti színösszeállításban, melyet a legapróbb részletekig, az utolsó cérnaszálig meg lehet tervezni. A kormány középjelzője és az indítógombot keretező üzemmódválasztó kapcsoló is 18 karátos aranyból van, de kérésre a szellőzők gombja is készülhet arany bevonattal.

Már mind a 18 darab Batur elkelt, a Mulliner tervezői pedig az ügyfelekkel együtt állítják össze az autókat. Az előszériás autó intenzív tesztelése során úgy 7500 kilométert tesz majd meg és négy hát alatt 600 órányi napterhelést kap, mely 5 évnek felel meg az arizónai sivatagban.

Ez is érdekelhet:

Minden idők legerősebb Bentley-je mutatja meg a márka jövőjét

Így néz majd ki az elektromos Bentley, de a Batur még 12 hengeres motort kapott.

A tető nélküli Bacalar az egyik legritkább Bentley lesz

Csak 12 példányt építenek, és már mindre van vevő.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés