Ha a Bentley látványos tanulmányautóját nem is lehet megszerezni és hazavinni, a brit márkánál most építettek egy olyan barchettát, ami nagyon emlékeztet rá. A Bacalar csak 12 példányban készül, és már mindre van vevő.

A huszadik század első felében virágoztak a karosszériaépítő cégek, amelyek a tehetős vevők kívánságait váltották valóra az autógyártóknál elérhető műszaki alapokra építve. Az egyik ilyen volt az 1897-ben alapított HJ Mulliner & Co, amely főleg Bentley és Rolls-Royce modellek építésével foglalkozott. 1959-ben a két márka felvásárolta a Mullinert, amely azóta is egyedi igényeket kielégítő részlegeként működik, és most ez a műhely állt elő egy izgalmas autóval.

A Bacalar nem más, mint a Continental GT Convertible alaposan átdolgozott változata,

de felületesek lennénk, ha csak ennyivel elintéznénk az egészet. A Bentley és a Mulliner annyira átépítette az autót, hogy annak szinte egyik részlete sem egyezik meg a sorozatgyártmányéval.

Fenséges elektromos túrakupé mutatja meg a Bentley jövőjét

A formája sem rossz, de belül tényleg mesés.

A fényszóróktól a domború sárvédőkön át a szuperlátványos hátsó lámpákig minden a látványos EXP 100 GT tanulmányautó stílusában készült.

A négyüléses Continental GT-vel szemben a Bacalar egy kétüléses barchetta, aminek még vászonteteje sincs,

az ülések mögé áramvonalas domborítások kerültek. A belső teret is egyedivé tették, még ha nem is annyira feltűnő a különbség. Mint minden Bentley esetében, itt is a legapróbb részletig személyre lehet szabni az autót, az üléseket nemes bőr mellett angol gyapjú is borítja, mögöttük akad még hely a méretre szabott kézipoggyászoknak.

Az egyedi motorházfedél alá a 6 literes biturbó W12-es motor került, aminek a teljesítményét 635-ről 659 lóerőre növelték, a legnagyobb nyomatéka maradt 900 Nm, és a Bacalar összkerékhajtású, de a nyolcfokozatú automata lehetőség szerint a hátsó kerekekre küldi a motor erejét.

A Mulliner összesen 12 példányt épít belőle, és már mindegyiknek megvan a vevője, úgyhogy talán nem is kár, hogy nem tudjuk meg az árát.

Ez is érdekelhet:

Sportos arisztokrata lett az új Bentley Flying Spur

5,3 méter, 12 henger, 635 lóerő.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés