Ha a Bentley látványos tanulmányautóját nem is lehet megszerezni és hazavinni, a brit márkánál most építettek egy olyan barchettát, ami nagyon emlékeztet rá. A Bacalar csak 12 példányban készül, és már mindre van vevő.
A huszadik század első felében virágoztak a karosszériaépítő cégek, amelyek a tehetős vevők kívánságait váltották valóra az autógyártóknál elérhető műszaki alapokra építve. Az egyik ilyen volt az 1897-ben alapított HJ Mulliner & Co, amely főleg Bentley és Rolls-Royce modellek építésével foglalkozott. 1959-ben a két márka felvásárolta a Mullinert, amely azóta is egyedi igényeket kielégítő részlegeként működik, és most ez a műhely állt elő egy izgalmas autóval.
A Bacalar nem más, mint a Continental GT Convertible alaposan átdolgozott változata,
de felületesek lennénk, ha csak ennyivel elintéznénk az egészet. A Bentley és a Mulliner annyira átépítette az autót, hogy annak szinte egyik részlete sem egyezik meg a sorozatgyártmányéval.
A fényszóróktól a domború sárvédőkön át a szuperlátványos hátsó lámpákig minden a látványos EXP 100 GT tanulmányautó stílusában készült.
A négyüléses Continental GT-vel szemben a Bacalar egy kétüléses barchetta, aminek még vászonteteje sincs,
az ülések mögé áramvonalas domborítások kerültek. A belső teret is egyedivé tették, még ha nem is annyira feltűnő a különbség. Mint minden Bentley esetében, itt is a legapróbb részletig személyre lehet szabni az autót, az üléseket nemes bőr mellett angol gyapjú is borítja, mögöttük akad még hely a méretre szabott kézipoggyászoknak.
Az egyedi motorházfedél alá a 6 literes biturbó W12-es motor került, aminek a teljesítményét 635-ről 659 lóerőre növelték, a legnagyobb nyomatéka maradt 900 Nm, és a Bacalar összkerékhajtású, de a nyolcfokozatú automata lehetőség szerint a hátsó kerekekre küldi a motor erejét.
A Mulliner összesen 12 példányt épít belőle, és már mindegyiknek megvan a vevője, úgyhogy talán nem is kár, hogy nem tudjuk meg az árát.